تشریح اقدامات تنظیم بازار ونظارتی ماه مبارک رمضان در سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی
تشریح اقدامات تنظیم بازار ونظارتی ماه مبارک رمضان در سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی از پیگیری و اجرای برنامه های تنظیم بازار استان و مشهد بویژه در حوزه اقلام اساسی، متناظر با سیاست های دولت خبر داد.

به گزارش اختر شرق؛ علی غفوری مقدم در نشست خبری ویژه تشریح برنامه های تنظیم بازار و نظارتی ماه مبارک رمضان اظهار کرد: طرح تنظیم بازار ماه مبارک رمضان از یک هفته قبل از شروع ماه مبارک، آغاز شده است و طبق برنامه ریزی انجام شده تامین و توزیع اقلام مورد نیاز در این طرح که شامل برنج، شکر، مرغ منجمد، گوشت قرمز منجمد ، روغن، خرما و … است در اولویت کمیسیون تنظیم بازار استان قرار گرفته است.

وی افزود: در مرحله اول اجرای این طرح، ۴۰۴۴ تن برنج هندی، ۳۵۰۰ تن شکر، ۲۰۲۲ تن مرغ منجمد، ۲۰۰۰ تن گوشت قرمز منجمد و ۴۰۰۰ تن روغن نباتی در استان تامین و توزیع می گردد و تامین خرمای مورد نیاز بر عهده مباشر قرار گرفته است.

غفوری مقدم بیان کرد: هرکیسه برنج هندی به قیمت ۷۸ هزار تومان برای مصرف کننده و شکر خانوار در بسته بندی یک کیلویی به قیمت ۵۹۰۰ تومان طبق مصوبه کشوری، توزیع می گردد که ظرف روزهای آینده وارد شبکه توزیع خواهد شد و امکان توزیع شکر در بسته بندی های ۹۰۰ گرمی و ۱۲۰۰ گرمی نیز وجود دارد.

وی افزود: هرکیلو مرغ منجمد به قیمت ۱۲۰۰۰ تومان و گوشت قرمز منجمد به قیمت ۴۲۰۰۰ تومان توزیع می شود و ۵۰ درصد سهمیه های مذکور متعلق به شهرستان مشهد و ۵۰ درصد متعلق به سایر شهرستان ها می باشد.

وی تصریح کرد: همچنین سهمیه برنج به میزان ۱۵۰۰ تن و شکر به میزان ۵۰۰ تن برای سبد معیشتی اقشار نیازمند در نظر گرفته شده است که توسط سپاه پاسداران، شهرداری، آستان قدس و کمیته امداد و نیز خیریه ها و نهادهای عام المنفعه جذب و توزیع می گردد.

در این نشست، رضا شجاعی معاون نظارت و بازرسی سازمان نیز اظهارداشت: همزمان با طرح تنظیم بازار، طرح نظارتی ماه مبارک رمضان نیز از ششم اردیبهشت آغاز شده است و تا دهم اردیبهشت، ۸۴۰۰ مورد بازرسی با همکاری اتاق اصناف از واحدهای صنفی استان انجام شده است که ۵۹۰۰ مورد آن مربوط به مشهد بوده است.

وی افزود: در این بازرسی ها ۸۱۴ مورد تخلف در استان به ارزش ۶.۷ میلیارد ریال  کشف شده است.

وی گفت: همچنین ۱۵۹ گشت مشترک با سایر دستگاه های نظارتی انجام شده است و بیشترین تخلفات و شکایات در حوزه آرد و نان و کمترین آنها در حوزه عرضه شله و حلیم بوده است.

شجاعی تصریح کرد: در این مدت ۲۳۷ مورد شکایت مردمی از سامانه ۱۲۴ دریافت نموده ایم که بیشتر آن مربوط به حوزه کالایی بوده است.

مهدی مقدسی، کارشناس مسئول اداره بازرسی سازمان نیز اظهار کرد: همزمان با شیوع ویروس کرونا، اقدامات نظارتی مرتبط با همراهی و هماهنگی سایر نهادهای مرتبط و حمایت های قضایی  و برخورد شدید دادسرای انقلاب با محتکرین آغاز شد که نتیجه آن داشتن آرامش نسبی در حال حاضر است.

وی گفت: با اقدامات نظارتی،بیش از یک میلیون ماسک پزشکی احتکار شده، ۳۵ هزار بسته ۱۰۰ تایی دستکش و بیش از ۳۰ هزار لیتر محلول ضدعفونی کننده، کشف و با هماهنگی مراجع قضایی در شبکه توزیع قرار گرفت.

image_printچاپ مطلب

Visits: 3