تسهیل زیارت در روضه منوره رضوی
تسهیل زیارت در روضه منوره رضوی

مدیر عالی حرم مطهر رضوی گفت: در راستای تسهیل زیارت زائران در روضه منوره رضوی، مسیرهای تازه‌ای برای تشرف زائران به این مکان مقدس ایجادشده است.

به گزارش اختر شرق؛ محمدمهدی برادران، مدیر عالی حرم مطهر رضوی گفت: در راستای تسهیل زیارت زائران در روضه منوره رضوی، مسیرهای تازه‌ای برای تشرف زائران به این مکان مقدس ایجادشده است.

وی در این خصوص تصریح کرد: از پیش از ماه محرم و با دستور تولیت آستان قدس رضوی، برنامه‌ریزی جدی برای تسهیل زیارت حرم مطهر رضوی آغاز شد تا طبق شیوه‌نامه‌های مورد تائید ستاد ملی مقابله با کرونا، گشایش‌های تازه‌ای در مسیرهای تشرف به روضه منوره ایجاد شود اما قرمز شدن وضعیت کرونایی مشهد از یک‌سو و تشرف گسترده زائران در دهه آخر صفر از سوی دیگر، سبب شد اجرای طرح‌های جدید منطبق با شیوه‌نامه‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی امکان‌پذیر نباشد بنابراین انجام آن به زمان مناسب موکول شد.

برادران عنوان کرد: اما در حال حاضر با عبور از این دوره و زرد شدن وضعیت کرونایی مشهد، آستان قدس رضوی، مسیرهای جدیدی برای تشرف عموم زائران به روضه منوره رضوی ایجاد کرده است تا همه عاشقان حضرت رضا (ع) بتوانند از فاصله‌ای نزدیک‌تر، زیارت خود را انجام دهند.

برادران تصریح کرد: در تمام ماه‌های سپری‌شده از شرایط کرونایی، آستان قدس رضوی لحظه‌ای برای تسهیل بیشتر زیارت زائران درنگ نکرده و تمام توان خود را برای این مهم به کار گرفته است.

مدیر عالی حرم مطهر رضوی گفت: نکته مهم در این خصوص، تبعیت کامل از فرمایشات رهبر معظم انقلاب و تأکیدات تولیت معزز آستان قدس رضوی درباره پیروی از مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا بوده که همواره مدنظر قرارگرفته است.

برادران ادامه داد: تمام تلاش خادمان زائران در حرم مطهر رضوی، تسهیل زیارت است و امیدواریم به‌زودی بارهایی از شر ویروس منحوس کرونا، بتوانیم همانند گذشته در تمامی فضای روضه منوره میزبان حضور پرشور زائران حضرت رضا (ع) باشیم.

مدیر عالی حرم مطهر رضوی در پایان گفت: تا آن زمان، خادمان رضوی و زائران حضرت رضا (ع) نایب‌الزیاره دیگر عاشقان و دلدادگان امام هشتم خواهند بود تا انشالله فرصت میزبانی از همه آن‌ها فراهم شود.

image_printچاپ مطلب

Visits: 2