تربت جام رتبه اول ثبت وقف در خراسان رضوی
تربت جام رتبه اول ثبت وقف در خراسان رضوی

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان تربت جام گفت: با ثبت ۲۲ وقف از ابتدای سال جاری تا کنون شهرستان تربت جام رتبه اول ثبت وقف را در بین ادارات اوقاف استان کسب کرد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان تربت جام گفت: با ثبت ۲۲ وقف از ابتدای سال جاری تا کنون شهرستان تربت جام رتبه اول ثبت وقف را در بین ادارات اوقاف استان کسب کرد.

به گزارش اختر شرق؛ احمد محمدیان در همایش یاوران وقف با حضور برگزیدگان اصحاب وقف و بقاع متبرکه در هیئت رضوی تربت‌جام اظهار کرد: در خصوص ثبت وقف‌های جدید بیان کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون ۲۲ وقف جدید به ارزش بیش از شانزده میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال توسط خیرین در این شهرستان به ثبت رسیده است.

وی اعلام کرد: این وقف‌ها شامل ۹ وقف منفعتی و ۱۳ مورد انتفاعی هست که ۳۰ درصد آن‌ها توسط بانوان تربت‌جام صورت گرفته است.

محمدیان در ادامه گفت: دو وقف در شهر تربت‌جام و ۱۸ وقف در روستاهای این شهرستان به ثبت رسیده است و شغل اکثر واقف‌ها نیز کشاورزی است.

رئیس اداره اوقاف تربت‌جام با اشاره به اینکه بیشترین نیات وقف‌های جدید در خصوص احداث مسجد، حسینیه و توسعه مسجد به تعداد هفت مورد شامل ۴۱۳۰ مترمربع زمین و ارزش بیش از چهار میلیارد ریال ثبت‌شده عنوان کرد: توسعه و ترویج فرهنگ قرآن کریم، خانه عالم، کتابخانه، مراسم‌های فرهنگی، عزاداری امام حسین علیه‌السلام، حرم حضرت ابوالفضل عباس در کربلای معلا و دارالقرآن از دیگر نیات واقف‌ها خیراندیش است.

محمدیان در خصوص مطالبات رهبر انقلاب در شروع گام دوم انقلاب اسلامی تصریح کرد: با توجه به کارکردهای وقف و موقوفات در حوزه‌های اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و اشتغال‌زایی، نقش وقف را در کمک به اعتلای اسلام و کاهش مشکلات در حوزه‌های یادشده برجسته دانست و گفت: اداره اوقاف و امور خیریه تربت‌جام با ثبت ۲۲ وقف جدید، گام بلندی در آغاز چهل‌سالگی انقلاب برداشت.

وی در پایان با اشاره به حدیثی از پیامبر اعظم (ص) در خصوص اینکه محبوب‌ترین کارها در پیشگاه خداوند کاری است که دوام آن بیشتر باشد گفت: فلسفه وجودی وقف تلاش برای رفع نیازهای جامعه و فرصتی برای جاودانگی است و خیرین و نیکوکاران شهرستان تربت‌جام با پیروی از این سنت نبوی و سیره علوی در این کار خیر و صدقه جاری و ماندگار پیشگام هستند.

 در همایش یاوران وقف از هشت نفر برگزیدگان اصحاب وقف و بقاع متبرکه تربت‌جام با اهدای لوح سپاس تقدیر شد.

خبرنگار: مهدیه اعلمی

image_printچاپ مطلب

Visits: 17