تربت‌جام با سابقه غنی فرهنگی و هنری مکانی جهت ارائه هنر، هنرمندان خود ندارد
تربت‌جام با سابقه غنی فرهنگی و هنری مکانی جهت ارائه هنر، هنرمندان خود ندارد

هنرمند بازی‌های آئینی و نمایشی تربت‌جام گفت: تربت‌جام با سابقه غنی فرهنگی و هنری مکانی جهت ارائه هنر، هنرمندان خود ندارد.

محمدعثمان محرمی در گفتگو با خبرنگار اختر شرق با اشاره به تصویری که امسال از حرکات بازی‌های آئینی و نمایشی وی در فهرست عکس‌های برگزیده وزارتخانه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی قرار گرفت، در خصوص چگونگی آشنایی با بازی‌های آئینی و نمایشی، بیان کرد: در سال ۱۳۴۳ در شهرستان تربت‌جام به دنیا آمدم و از همان دوران کودکی بازی‌های آئینی محلی را نزد پدرم «مرحوم غلام محرمی» که در این حرفه مشغول بود، آموختم و در سنین نوجوانی به همراه پدرم هنرنمایی می‌کردم.

هنرمند بازی‌های آئینی و نمایشی تربت‌جام گفت: در دوران تحصیلی خود در جشنواره‌های مختلف دانش‌آموزی شرکت و موفقیت‌های زیادی را هم کسب کردم.

وی به بازی‌های آئینی و نمایشی تربت‌جام اشاره و اظهار کرد: در دیار هنرخیز تربت‌جام هنرمندان زیادی در این رشته هنری ایفای نقش کردند که استاد «محمدفاروق کیانی»، هنرمند نامدار تربت‌جام سمبل این رشته هنری و یکی از پیشکسوتان این رشته هنری می‌باشد که دارای شهرت جهانی هم است.

محرمی با اشاره به حضور در جشنواره‌های برگزار شده در دیگر کشورها، گفت: همانطوریکه در ابتدا اشاره شد، من از زمان کودکی این هنر را نزد مرحوم پدرم آموختم و در دهه ۶۰ در تمامی جشنواره‌هایی که به مناسبت دهه مبارک فجر برگزار می‌شد حضوری فعال داشتم و این عشق و علاقه من به بازی‌های آئینی محلی باعث شد که درجشنواره‌ها و برنامه‌های هنری که در کشورهایی همچون یونان، آلمان، ترکمنستان، ترکیه و مالزی برگزار می‌شد، شرکت کنم.

وی افزود: حتی در یکی از این جشنواره‌ها که در کشور یونان با شرکت ۳۵ کشور برگزارشد به همراه استاد «محمد فاروق کیانی»، دیگر هنرمند نامی تربت‌جام و ایران که شهرت جهانی در بازی‌های آئینی محلی دارد مقام اول را کسب کردیم، در حال حاضر هم سرپرستی گروه بازی‌های آئینی محلی «اتحاد شیخ جام» را در تربت‌جام برعهده دارم.

هنرمند بازی‌های آئینی و نمایشی تربت‌جام در پایان گفت: تربت‌جام با این همه سابقه فرهنگی و هنری که دارد هنوز مکانی جهت ارائه هنر، هنرمندان خود ندارد.

خبرنگار: مهدیه اعلمی

image_printچاپ مطلب

Visits: 19