تخصیص ۴۰میلیارد تومان اعتبارات از محل تملک دارایی و توازن استان به سبزوار
تخصیص ۴۰میلیارد تومان اعتبارات از محل تملک دارایی و توازن استان به سبزوار

معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان سبزوار گفت: امسال ۴۰ میلیارد تومان اعتبار از محل تملک دارایی و توازن استان به شهرستان سبزوار تخصیص‌یافته است.

معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان سبزوار گفت: امسال ۴۰ میلیارد تومان اعتبار از محل تملک دارایی و توازن استان به شهرستان سبزوار تخصیص‌یافته است.

به گزارش اختر شرق؛ احمد برادران یک‌شنبه شب در جلسه شورای اداری بیان کرد: از محل تملک دارایی ۱۹ میلیارد تومان اعتبارات استانی و نفت است و از محل اعتبارات توازن ۲۱ میلیارد تومان است.

وی ادامه داد: این اعتبارات در هفته آینده در کمیته برنامه‌ریزی شهرستان در فصول و برنامه‌های مختلف توزیع  می‌کنیم.

وی بابیان اینکه مثلث اقتصادی یکی از مهم‌ترین رویکردهای است که در استان خراسان رضوی و کشور در حال انجام است، اظهار کرد: دستگاه‌های اجرایی حتماً باید در حوزه مثلث اقتصادی مخصوصاً شعار سبزوار که هر روستا یک ستاد توسعه است، فعال باشند.

دادستان شهرستان سبزوار نیز با تأکید به اینکه سیاست دستگاه قضایی این است که ورودی پرونده به دادگستری را کاهش دهد، گفت: دادگستری باید به پرونده‌های مهم رسیدگی کند و این حجم زیاد پرونده زیبنده نظام نیست.

حسین اردمه افزود: حجم زیاد پرونده‌ها دقت را فدا می‌کند، البته سعی بر این است که رسیدگی به‌خوبی انجام شود.

وی بابیان اینکه در سال گذشته بیش از ۱۷ هزار پرونده به دادگستری واردشده است،  ادامه داد: استاندارد ارجاع پرونده روزانه ۲ پرونده است اما در حال حاضر روزانه ۸ پرونده ارجاع داده می‌شود.

وی تصریح کرد: همه دستگاه‌ها باید بعد نظارتی خود را تقویت کنند و دستگاه‌های اجرایی باید در برخورد با جرائم و متخلفان چشم‌پوشی نداشته باشند.

اردمه بابیان اینکه یکی از بهترین روش‌های پیشگیری وقوع جرم برخورد قاطع است، گفت: سهل‌انگاری‌ها و عدم نظارت پرونده‌های ملی را تشکیل داده است.

وی بابیان اینکه انتظار می‌رود تمام مسئولین به ماده ۷۲ قانون آیین دادرسی کیفری عمل کنند، اظهار داشت: مقامات و مسئولان اگر از وقوع جرمی در حوزه کاری خودآگاه شدند مکلف هستند به دادستان اعلام‌جرم کنند که متأسفانه این را کم می‌بینیم.

وی با اشاره به آمار بالای تصادفات در شهرستان گفت: بارها گفته‌شده که وضعیت دوربین را در شهرستان پایش و حل کنید. این امر هزینه زیادی ندارد و عامل پیشگیری از میلیاردها تومان خساراتی است که به وجود می‌آید زیرا اگر یک تصویر باشد حقایق روشن می‌شود و منجر به پس گرفتن شکایات می‌شود.

نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه گفت: یکی از اهداف دشمنان ما در چند سال اخیر بعد از ناامید شدن از کنترل‌ها، جنگ و تحریم‌ها برنامه‌ریزی برای ضربه زدن به کشور از ناحیه اقتصادی بود و امروز جبهه جنگی که ایجاد کرده‌اند به‌واقع باید گفت از جنگ تحمیلی ۸ساله سخت‌تر است.

رمضان علی سبحانی فر بابیان اینکه جنگ تحمیلی جلو چشم ما بود ولی جنگ اقتصادی را کمتر مشاهده می‌کنیم، افزود: گاهی اوقات افراد داخلی مسائل را وارونه بیان می‌کنند تا به مقاصد شخصی و گروهی برسند غافل از اینکه به منافع ملی کشور ضربه می‌زنند.

وی بابیان اینکه در‌ زمان جنگ نفت به هر میزانی که می‌خواستیم تا سطحی که در اپک مشخص‌شده بود، می‌فروختیم و هزینه آن را به‌راحتی دریافت می‌کردیم، تصریح کرد: امروز نفت را به‌سختی باید بفروشیم. امروز فروش نفت به بیش از یک‌ششم کاهش‌یافته است و آنچه فروش می‌شود پولش برنمی‌گردد.

وی با تأکید به اینکه امروز باید اتحاد و انسجام باید بیشتر شود و خرده‌گیری نکنیم، اظهار کرد: با همدلی و اتحاد می‌توانیم از این مسیر و پیچ خطرناک عبور کنیم و بهانه‌ها را از دشمنانمان بگیریم.

سبحانی فر ادامه داد: باید فضا را آرام نگهداریم و فضا را به سمت امید ببریم اما متأسفانه برخی شرایط را درک نمی‌کنند و یا بر طبلی که دشمن می‌خواهد می‌زنند.

وی اضافه کرد: امروز مدیران ما، فرماندهان جبهه‌های جنگ هستند که با دستان خالی می‌جنگند و با این شرایط اقتصادی، شبانه‌روز تلاش می‌کنند. با این شرایط سخت ما باید داشته‌هایمان را به مردم بدهیم تا در آن‌ها امید را زنده کنیم.

وی بابیان اینکه در ۳۰ سال اخیر مردم سبزوار آرزوی خط راه‌آهن را داشتند، گفت:  از سال ۹۳ این پروژه سرعت گرفت و امروز حداقل بیش از ۱۰۰ماشین‌ابزار در حال کار  هستند.

سبحانی فر افزود: در حال حاضر هزاران میلیارد تومان در حال سرمایه‌گذاری و خدمات‌دهی در شهرستان وجود دارد.

وی بابیان اینکه در ۶سال گذشته ۳۵ روستا گازرسانی بود اما امروز داریم به نقطه ۱۰۰درصدی می‌رسیم، گفت: در چند سال گذشته ۷۵ روستا با تانکر آب‌رسانی می‌شد ولی امروز روستایی نداریم که تانکر آب‌رسانی شود.

نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی گفت: در حوزه راه‌ها، ۵۵درصد برخورداری داشتیم اما امروز به ۹۳ درصد برخورداری در این حوزه رسیده‌ایم.

وی تصریح کرد: امروز کارخانه‌های جدید با تکنولوژی جدید در شهرستان ایجادشده است و در حال بهره‌برداری هستند.

دیگر نماینده مردم شهرستانهای غرب خراسان رضوی در مجلس نیز گفت: طرح ورزشی نیمه تمام ورزشگاه ۱۵ هزار نفری سبزوار از مطالبات جوانان و مردم این شهرستان است که مرحله نخست آن با اعتبار ۷ میلیارد تومان در شهریور سال جاری به بهره برداری می‌رسد

حسین مقصودی با اشاره به خسارت‌های سیل در ابتدای امسال و بابیان اینکه ۱۵۰ منزل مسکونی آسیب‌دیده از سیل امسالِ شهرستان سبزوار زیرپوشش خدمات بنیاد مسکن بازسازی می‌شود، افزود: بنیاد مسکن برای احداث منازل آسیب‌دیده براثر سیل از طریق صدور پروانه‌های ساختمانی، نظارت و اعطای سیمان و وام بلاعوض کمک می‌کند.

image_printچاپ مطلب

Visits: 4