تخصیص بیش از ۲۰ شعبه جهت رسیدگی به پرونده‌های امر به معروف و نهی از منکر
تخصیص بیش از ۲۰ شعبه جهت رسیدگی به پرونده‌های امر به معروف و نهی از منکر

رئیس کل دادگستری خراسان رضوی گفت: در راستای حمایت قاطع از آمران به معروف و ناهیان از منکر شعبه ویژه‌ای به همین منظور در تمامی حوزه‌های قضایی استان خراسان رضوی تشکیل شده است.

به گزارش اختر شرق و به نقل از میزان؛ غلامعلی صادقی رئیس کل دادگستری خراسان رضوی با اشاره به جایگاه والای فریضه امر به معروف و نهی از منکر در آیات و روایات گفت: سیره علمی و عملی بزرگان دین نشان از اهمیت این فرایض واجب و نقش و تأثیر آن در سالم‌سازی جامعه دارد.

رئیس شورای قضایی خراسان رضوی عنوان کرد: انقلاب اسلامی امتداد قیام عاشورا بوده و همان گونه که امام حسین علیه السلام یکی از دلایل قیام خود را امر به معروف و نهی از منکر بر می‌شمرد ما نیز مکلف و موظف به احیاء و بهره گیری حداکثری از این ظرفیت عظیم در راستای تحقق آرمانها و ارزشهای الهی و اسلامی هستیم.

رئیس کل دادگستری خراسان رضوی، دستگاه قضایی را متعهد به حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر دانست و گفت: قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر باید مورد توجه مدیران و مسئولان قرار گرفته و به رؤسای حوزه‌های قضایی و دادستانهای عمومی و انقلاب شهرستانهای استان در زمینه حمایت از فعالان در این عرصه تذکرات لازم داده شده است.

غلامعلی صادقی خاطر نشان کرد: با هدف حمایت قانونی از آمران به معروف و ناهیان از منکر؛ ۲۶ شعبه در سطوح مختلف اعم از دادگاه‌های تجدید نظر استان، دادگاه‌های عمومی و انقلاب، شعب بازپرسی و دادیاری دادسراهای عمومی و انقلاب مستقر در مشهد و سایر حوزه‌های قضایی بصورت ویژه به پرونده‌های مربوط به امر به معروف و نهی از منکر رسیدگی می‌کنند.

لازم به ذکر است؛ شعب ویژه رسیدگی کننده به پرونده‌های مربوط به امر به معروف و نهی از منکر علاوه بر دادگاه‌های تجدید نظر استان در محاکم کیفری ۲ مشهد و شعب بازپرسی و دادیاری دادسرای عمومی و انقلاب مشهد در سایر شهرستان‌ها نظیر گناباد، قوچان، درگز، تربت حیدریه و سایر شهرستانها مستقر هستند.

image_printچاپ مطلب

Visits: 5