تحویل چغندرقند پائیزه کشاورزان گلستانی به کارخانه قند جوین از مرز ۳۱ هزار تن گذشت
تحویل چغندرقند پائیزه کشاورزان گلستانی به کارخانه قند جوین از مرز ۳۱ هزار تن گذشت

مدیر کشاورزی شرکت کشت و صنعت جوین از تحویل بیش از ۳۱ هزار تن چغندر قند کشاورزان استان گلستان به کارخانه قند جوین خبر داد.

به گزارش اختر شرق؛ علی اکبر قارزی، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان جوین با اشاره به جایگاه ویژه شهرستان جوین در تولید محصولات کشاورزی بخصوص محصولات استراتژیکی همچون گندم، جو، چغندر و کلزا، گفت: به لطف خدا محور توسعه در این شهرستان در بخش کشاورزی نهادینه شده است.

قارزی ضمن تاکید بر اهمیت ترویج و کشت چغندر قند، عنوان کرد: هم اکنون تحویل چغندرقند کشاورزان گلستانی به کارخانه قند جوین از مرز ۳۱ هزار تن گذشته است.

مدیر کشاورزی شرکت کشت و صنعت جوین، گفت: از ۲۲ لغایت ۳۱ خرداد ماه سال جاری، ۳۱/۴۶۸ تن چغندرقند از ۷۴۹ هکتار مزارع کشاورزان چغندرکار گلستانی تحویل کارخانه قند جوین گردیده است.

مهدی طلوعی نسب با بیان اینکه متوسط درصد عیار قند در این چغندرقند‌های تحویل شده، ۱۶/۱۹٪ و میانگین عملکرد در واحد سطح ۴۲ تن در هکتار بوده است، خاطرنشان کرد: در سال زراعی جاری با هماهنگی‌های بعمل آمده با سازمان جهاد کشاورزی گلستان و شرکتهای حمل و نقل استان، عملیات حمل محصول کشاورزان به کارخانه قند جوین با روندی قابل قبول در حال انجام است و با همکاری تمامی مسئولان، بیش از ۴۲۰۰ تن چغندرقند به صورت روزانه تحویل کارخانه قند میگردد.

وی در پایان اظهار امیدواری کرد: روند عملیات برداشت چغندرقند پائیزه گلستان تا اواخر تیرماه جاری با همین ضرب آهنگ ادامه داشته باشد و همچون سال‌های گذشته، یک بهره بردای پائیزه، به کارخانه قند جوین اضافه شود.

خبرنگار: سید حجت الله تزرقی

image_printچاپ مطلب

Visits: 58