تجهیز همه چاه‌های کشاورزی گناباد به کنتور هوشمند
تجهیز همه چاه‌های کشاورزی گناباد به کنتور هوشمند

مدیر امور منابع آب گناباد گفت: ۹۹درصد چاه‌های برقی کشاورزی گناباد و بجستان مجهز به کنتور هوشمند آب شدند.

به گزارش اختر شرق؛ احمد تمامگر مدیر امور منابع آب گناباد با اعلام این خبر گفت: تعداد کنتورهای حجمی هوشمند و الکترومغناطیس در محدوده شهرستان گناباد ۲۵۹ عدد بوده است، که کشاورزی ۲۷۵ کنتور، خدماتی یک کنتور، دام و طیور چهار کنتور، شرب اشخاص یک کنتور و صنعتی ۱۰ کنتور است.

وی با بیان این مطلب که تعداد کنتورهای حجمی هوشمند و الکترومغناطیس در محدوده شهرستان بجستان ۲۰۵ کنتور است که کشاورزی ۱۹۳ کنتور، خدماتی یک کنتور، دام و طیور هفت کنتور، شرب اشخاص یک کنتور و صنعتی دو کنتور می‌باشد، گفت: کنتورهای هوشمند، میزان برداشت آب از هرچاه را مطابق پروانه بهره برداری و برابر میزان حجم برداشت سالیانه درج شده در پروانه، تنظیم و برداشت اضافی آب از چاه‌ها را اندازه گیری می‌کند.

مدیرامور منابع آب گناباد تصریح کرد: در سطح شهرستان گناباد دو حلقه چاه غیر مجاز وجود دارد که یکی با مصرف کشاورزی و ظرف مدت ۱۰روز آینده مسدود می‌گردد و دیگری دام و طیور که به محض صدور حکم قضایی مسدود خواهد شد.

تمامگر با اشاره به اینکه تعدادکل چاه‌های آب در گناباد ۴۶۲ حلقه است که ۲۹۷حلقه کشاورزی، ۶۲ شرب، ۳۶ حلقه صنعت و ۶۷ حلقه خدماتی است، اظهار کرد: تعداد کل چاه‌های آب در بجستان۲۹۴ حلقه می‌باشد که ۲۴۴ حلقه کشاورزی، ۳۰حلقه شرب، پنج حلقه صنعت و ۱۵حلقه خدماتی می‌باشد

image_printچاپ مطلب

Visits: 32