تب‌سنجی ۲۷ هزار مسافر افغانستانی در ورودی دوغارون
تب‌سنجی ۲۷ هزار مسافر افغانستانی در ورودی دوغارون

معاون امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر خراسان رضوی گفت: ۴۱ هزار و ۳۰۱ مسافر خارجی امسال در ورودی‌های استان تب‌سنجی و از نظر سلامت پایش شدند.

به گزارش اختر شرق؛ غلامرضا صیادی معاون امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر خراسان رضوی با بیان اینکه ۴۱ هزار و ۳۰۱ مسافر خارجی امسال در ورودی‌های استان تب‌سنجی و از نظر سلامت پایش شدند، عنوان کرد: از این تعداد یک هزار و ۳۳۴ مسافر مشکوک به کرونا تشخیص تب‌سنجی ۴۱ هزار مسافر خارجی در ورودی‌های خراسان رضوی داده شدند که برای آزمایش فوری و پی سی آر معرفی و برای تشخیص قطعی، آزمایش لازم از آنان گرفته شد.

صیادی بیان کرد: این تعداد مسافر از ۲۵ اسفند پارسال تا پایان ششم اردیبهشت ماه امسال و در اجرای طرح «مراقبت بهداشتی از مسافران مشکوک مبتلا به کرونا در مبادی مرزی» با مشارکت دانشگاه علوم پزشکی مشهد و اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی مورد سنجش قرار گرفتند.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال‌احمراستان در پایان خاطرنشان کرد: برای اجرای این طرح دو قرارگاه مرزی شامل مرز هوایی در بخش پروازهای خارجی فرودگاه شهید هاشمی نژاد مشهد و مرز زمینی در دوغارون شهرستان تایباد این استان به منظور استقرار نیروهای هلال احمر انتخاب شده است که تا کنون ۱۳ هزار و ۶۹۳ نفر در فرودگاه و ۲۷ هزار و ۶۰۸ نفر در مرز دوغارون پایش شده‌اند.

لازم به ذکر است؛ اجرای این طرح تا ۳۱ اردیبهشت ماه امسال ادامه دارد.

خبرنگار: علی بهمنی

image_printچاپ مطلب

Visits: 6