تا کنون بیش از ۱۵۰۰ بیمار کرونایی در بیمارستان شریعتی پذیرش شده‌اند/ مردم یاری‌گر مدافعان سلامت در مسیر خروج از بحران کرونا باشند
تا کنون بیش از ۱۵۰۰ بیمار کرونایی در بیمارستان شریعتی پذیرش شده‌اند/ مردم یاری‌گر مدافعان سلامت در مسیر خروج از بحران کرونا باشند

کاهش همکاری مردم با خادمان سلامت موجب افزایش تعداد بیماران بستری شده استرییس بیمارستان فوق تخصصی دکتر علی شریعتی از مراکز زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار کرد: از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون ۱۵۰۴ بیمار در بیمارستان شریعتی پذیرش شده‌اند که از این میزان بخش عمده‌ای از آنان در موج دوم بوده است.

به گزارش اختر شرق؛ دکتر محمدرضا حسینعلی‌زاده اظهار کرد: از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون ۱۵۰۴ بیمار در بیمارستان شریعتی پذیرش شده‌اند که از این میزان بخش عمده‌ای از آنان در موج دوم بوده است و از مجموع بیماران بستری شده نیز ۱۲۰۰ نفر مرخص شدند.

وی با ذکر این نکته که تمامی بخش های این مرکز به بستری بیماران کووید-۱۹ اختصاص یافته است، افزود: در بیمارستان شریعتی تمامی گروه‌های سنی بستری شده‌اند که در این میان بیشترین آمار را گروه سنی ۴۰ تا ۶۰ سال تشکیل می‌دهند.

دکتر حسینعلی‌زاده با بیان اینکه متأسفانه در زمان موج دوم بیماری کرونا شاهد آن هستیم که بیشترین آمار مبتلایان و فوتی‌ها جوانان هستند، خاطرنشان کرد: حفظ سلامت جامعه وظیفه‌ای همگانی بوده و در این خصوص تنها نباید حوزه سلامت ورود کند و خود مردم مهمترین نقش را در این جهت ایفا می‌کنند.

رییس بیمارستان شریعتی تأکید کرد: از مردم می‌خواهیم شرایط حالی و کاری کادر درمانی کرونایی‌ها را در این روزهای بسیار سخت درک کنند و با همکاری خود با خادمان حوزه سلامت، اجازه بحرانی‌تر شدن وضعیت کنونی را ندهند و در مسیر خروج از این وضعیت یاری‌گر مدافعان سلامت باشند.

image_printچاپ مطلب

Visits: 4