تاکید استاندار بر روان‌سازی امور در دستگاه‌های اجرایی
تاکید استاندار بر روان‌سازی امور در دستگاه‌های اجرایی

استاندار خراسان رضوی گفت: باید در دستگاه‌های اجرایی روال اداری کاهش یابد.

به گزارش اختر شرق؛ یعقوبعلی نظری در جلسه شورای گفتگو دولت و بخش خصوصی با تاکید بر روان‌سازی امور در دستگاه‌های اجرایی گفت: بهتر است فعالان اقتصادی از کلی گویی در خصوص مشکلات اداری خودداری کرده و مصادیق را اعلام کنند و نوع کار و نوع دستگاهی که مورد توجه است را مشخص کنند تا موردی به این مشکلات رسیدگی شود.

نظری بیان کرد: در این راستا لازم است از اقدامات مطلوب و موثر نهادها و دستگاههای اجرایی نیز در این عرصه قدردانی شود، بویژه اینکه بانک کشاورزی استان طی دو هفته گذشته در خصوص پرداخت تسهیلات و سرمایه در گردش به تولیدکنندگان رتبه برتر را در کشور کسب کرده و جزو سه استان اول بوده است.

وی ادامه داد: مشکلات مرزی در خصوص تردد کامیونهای صادراتی ایران از مرز سرخس به ترکمنستان و محدودیتهایی که از سوی آن کشور اعمال شده بود، رفع شده است؛ اما در خصوص مرز دوغارون هنوز برخی مسائل اداری آن حل نشده و در تلاش برای رفع کندی روندها و برطرف شدن سوء تفاهم‌ها هستیم.

استاندار خراسان رضوی گفت: چندی قبل نشستی اختصاصی با وزیر کشاورزی به همراه نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی برگزار شد که در آن نشست سه درخواست خراسان رضوی را اعلام کردیم از جمله آن به حداقل رسیدن کندی سامانه بازارگام، راه اندازی نسخه استانی سامانه بازارگام در خراسان رضوی، تعامل بین واردکننده و تولیدکننده و مصرف کننده در خارج از سامانه بازارگام بود که هر سه پیشنهاد مورد موافقت وزیر جهاد کشاورزی قرار گرفت.

نظری با اشاره به مشکلات بازار و رسالت اتحادیه ها، اظهار کرد: اتحادیه‌های مربوطه باید خود بازار را مدیریت کنند، زمانی که میزان یک کالایی کم یا زیاد می‌شود، بهترین تشکیلاتی که می‌تواند از دل مردم و بخش خصوصی مشکل را حل کند، همین اتحادیه‌ها هستند.

استاندار خراسان رضوی در پایان خاطرنشان کرد: اگر مشکلی در خصوص قیمت کالا و تامین مواد اولیه وجود دارد، باید این موضوع از طریق مسوولان حاکمیتی و مربوطه جمع‌بندی و بخش دولتی و بخش خصوصی در این زمینه به یک نقطه مشترک رسیده و همدیگر را اقناع کنند تا مردم گرفتار نوسانات قیمتی در بازار نباشند، تولیدکننده و مصرف کننده لازم و ملزوم یکدیگر هستند و تقاضای ما این است که هم اصناف و هم بخش خصوصی و بخش مردمی به تعامل رسیده که نتیجه آن تعادل در بازار خواهد بود که در نهایت به نفع تولیدکننده است.

image_printچاپ مطلب

Visits: 10