تامین و بهبود شرایط آب شرب ۱۰۰۰ روستا در خراسان رضوی
تامین و بهبود شرایط آب شرب ۱۰۰۰ روستا در خراسان رضوی

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی اقدامات این شرکت برای تامین آب روستاها را در پی اجرای طرح یک پارچه سازی شرکت‌های آب و فاضلاب شهری و روستایی اعلام کرد.

به گزارش اختر شرق؛ سید ابراهیم علوی مهمترین هدف طرح یک پارچه سازی را استفاده از امکانات و نیروی انسانی موجود در شرکت‌های آبفا شهری وروستایی برای کمک به تامین آب روستاها ذکر کرد و گفت: این طرح علاوه بر تسهیل در آبرسانی به روستاهای استان باعث افزایش کیفیت ارائه خدمات به مشترکین شده است.

وی ادامه داد: آبفا خراسان رضوی در راستای این هدف راهبردی وزارت نیرو از ابتدا سال ۹۹، عملیات تامین آب روستاها را با شناسایی چالش‌های آبی این حوزه آغاز کرد و طی این مدت موفق به بهبود شرایط و تامین آب پایدار حدود هزار روستا شد.

به گفته مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان، از این تعداد ۹۱۹ روستا با استفاده از منابع دولتی، استانی، شرکتی و مشارکت مردم و افراد خیر آبدار شدند و۴۲ روستا هم با جمعیت ۳۳ هزار و ۸۰۰ نفر و سرمایه گذاری ۳۴۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال در قالب سی و دومین هفته از پویش الف – ب ایران از بحران آب شرب خارج شدند.

علوی در پایان خاطرنشان کرد: در قالب چهل و چهارمین هفته ازپویش الف- ب ایران که نوزدهم اسفندماه برگزار می‌گردد نیز ۳۷ روستای دیگر استان با جمعیت ۴۳ هزار و ۵۶۵ نفر و با اعتبار ۵۱۳ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال از آب شرب پایدار برخوردار می‌شوند.

image_printچاپ مطلب

Visits: 74