تامین مواد اولیه مشکل پیش روی کارخانه‌های فولادی رشتخوار در مجاورت معادن سنگ آهن خواف
تامین مواد اولیه مشکل پیش روی کارخانه‌های فولادی رشتخوار در مجاورت معادن سنگ آهن خواف

نماینده مردم شریف خواف و رشتخوار در مجلس شورای اسلامی گفت: یکی از مشکلات پیش روی کارخانه‌های فولادی تأمین خوراک اولیه کارخانه، در این مجتمع‌هاست، که می‌طلبد مسئولان امر توجه ویژه‌ای به این حوزه داشته باشند.

به گزارش اختر شرق؛ دکتر احمدپور در جمع مردم و مسئولان عنوان کرد: در گذشته با وجود مجاورت رشتخوار در کنار دست معادن سنگ‌آهن متأسفانه مواد خام و اولیه مورد نیاز کارخانه‌های فولادی به مرکز کشور منتقل و از تأمین خوراک مورد نیاز کارخانه‌های فولادی در مجاورت معادن خودداری می‌شد و اکنون باید مواد معدنی این کارخانه با همت وزارت صمت تحویل فولاد رشتخوار شود.

وی با بیان اینکه با راه اندازی فاز یک گندله‌سازی فولاد آورند نوین رشتخوار ۱۸۰ نفر اشتغال مستقیم و ۵۰۰ نفر غیر مستقیم به کار گرفته شدند، عنوان کرد: طی سال جاری با حمایت وزارت صمت در تامین اولیه خوراک این کارخانه فازهای بعدی آغاز به کار می‌کند.

اسدالله کشاورز معاون معدنی وزارت صمت کشور نیز در رابطه با مشکل تأمین مواد اولیه خوراک کارخانه‌های فولادی رشتخوار گفت: با توجه به اکتشافات خوبی که درمنطقه داریم امیدواریم به نتایج خوبی دست پیدا کنیم، و مطمعنا از نتایج حاصل تأمین مواد اولیه تولیدی را دستور کارخواهیم داشت، واحدهای تولید هم مثل مجتمع فولاد رشتخوار این قول را می‌دهیم که به لطف خدا به‌زودی مشکل تأمین مواد اولیه آن‌ها مرتفع شود.

خبرنگار: حسین خاکشور

image_printچاپ مطلب

Visits: 74