تامین‌اجتماعی تربت‌حیدریه ۱۵۱هزار نفر را تحت پوشش دارد
تامین‌اجتماعی تربت‌حیدریه ۱۵۱هزار نفر را تحت پوشش دارد

رئیس اداره تامین‌اجتماعی منطقه تربت‌حیدریه گفت: جمع بیمه شدگان، مستمری‌بگیران و تبعی این دستگاه خدماتی در مجموع سه شهرستان تربت‌حیدریه، رشتخوار و زاوه، ۱۵۱ هزار و ۵۰۴ نفر است که نسبت به سال قبل ۲۵ درصد افزایش یافته است.

به گزارش اختر شرق؛ محمد شریفی‌مند در این باره عنوان کرد: تعداد بیمه شدگان اصلی ۳۷ هزار ۶۹۶ نفر است که نسبت به سال ۹۸ یک درصد و تعداد مستمری بگیران نیز هشت هزار و ۲۱۰ نفر است که نسبت به سال قبل پنج درصد افزایش داشته‌است.

شریفی‌مند در تشریح گزارش عملکرد پارسال دستگاه مطبوع خود گفت: مبلغ پرداختی مستمری بازنشسته و کارافتاده و بازماندگان (خدمات بلند مدت) در سال گذشته دو هزار و ۲۸۷ میلیارد و ۳۲۹ میلیون و ۵۲۰ هزار و ۴۸۵ ریال بود که نسبت به سال قبل ۵۲ درصد افزایش یافت.

وی ادامه داد: مبلغ پرداختی خدمات کوتاه از جمله غرامت، دستمزد ایام بیماری، بارداری، کمک هزینه ازدواج و موارد مشابه ۱۲۱ میلیارد و ۹۴۵ میلیون و ۳۴۵ هزار و ۲۷۹ ریال بود که نسبت به سال ۹۸.۱۵ درصد افزایش داشت.

رئیس اداره تامین‌اجتماعی منطقه تربت‌حیدریه به شعار سال اشاره کرد و تصریح کرد: در راستای تححق این شعار اجرای طرح بخشودگی جرایم بیمه‌ای را برای کارگاه‌های فعال در نظرگرفته‌ایم.

وی افزود: همچنین در نخستین ماه سال افزایش احکام مستمری بگیران اعم از بازنشسته، بازمانده و از کارفتاده محاسبه و با حقوق فروردین ماه جاری پرداخت می‌شود.

شریفی‌مند در ادامه تعداد کارگاه‌های فعال این منطقه را، ۹ هزار و ۳۱ واحد عنوان کرد و گفت: که رقم نسبت به سال ۹۸ یک درصد افزایش داشت.

رئیس اداره تامین‌اجتماعی منطقه تربت‌حیدریه، تعداد کارگاه‌های نیمه فعال را پنج هزار و ۳۱۳ واحد اعلام و اظهار کرد: به دلیل شرایط کرونا این رقم نسبت به سال قبل یک درصد افزایش داشت.

شریفی‌مند تعداد لیست ارسالی سال ۹۹ اعم از کارگاه و راننده را، ۸۷ هزار و ۸۲۱ فقره که نسبت به سال قبل یک درصد کاهش داشت اعلام کرد و گفت: تعداد فیش صادر شده (حق بیمه) نیز پارسال ۱۵۵ هزار و ۲۱۴ فقره بود که نسبت به سال ۸۹ با یک درصد افزایش همراه بود.

وی تعداد ابلاغ الکترونیک در سال گذشته را، یک هزار و ۱۲ فقره عنوان کرد که نسبت به سال قبل ۴۵ درصد افزایش داشت.

رئیس اداره تامین‌اجتماعی منطقه تربت‌حیدریه تعداد بازرسی‌های کارگاهی و فنی انجام شده در سال گذشته را، ۱۰ هزار و ۸۲۸ مرحله عنوان کرد و گفت: به دلیل شرایط کرونا این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴۰ درصد کاهش داشت.

به گفته شریفی‌مند، شرایط کرونا از یک سو و تاکید سازمان مبنی بر ارائه خدمات به صورت غیرحضوری موجب شده در ماه ۲۲ هزار و ۵۰۰ نفر از میزان مراجعان حضوری به این دستگاه کاسته شود.

خبرنگار: مهدیه نخعی

image_printچاپ مطلب

Visits: 63