تأمین نهاده‌های مورد نیاز کشاورزان باید در دستور کار روسای تعاون روستایی شهرستان‌ها قرار گیرد
تأمین نهاده‌های مورد نیاز کشاورزان باید در دستور کار روسای تعاون روستایی شهرستان‌ها قرار گیرد

مدیر تعاون روستایی خراسان رضوی گفت: تامین نهاده های مورد نیاز کشاورزان به ویژه بذر و کود باید در دستور کار روسای تعاون روستایی شهرستان ها قرار گیرد.

به گزارش اختر شرق؛ مهندس ایرج ناصری مقدم مدیر تعاون روستایی خراسان رضوی در جلسه با روسای ستادی با بیان اینکه نهادهای کشاورزی در بخش تولید بسیار مهم و پشتیبان اصلی کشاورزان در تولید محصول است و باید به موقع تامین شود تا کشاورزان  دغدغه ایی در این خصوص نداشته باشند، مطرح کرد: بنابراین روسای شهرستان‌ها باید تأمین نهاده‌های مانند کود و بذر را در دستور کار خود قرار دهند.

وی ادامه داد: در تامین اکثر نهادهای بخش کشاورزی به ویژه بذر و کود در استان مشکل خاصی نداریم ولی باید دائماً وضعیت کود و بذر توسط روسای شهرستان‌ها رصد شود و اگر کمبود و یا تقاضای جدید وجود دارد سریع به مرکز استان منعکس گردد تا پیگیری لازم صورت گیرد.

مدیر تعاون روستایی خراسان رضوی در پایان خاطرنشان کرد: در سال ۱۳۹۸ بالغ بر ۱۱۸ هزار تن کود شیمیایی بین کشاورزان  توزیع شده است و در سال جدید نیز بالغ بر ۲۰ هزار تن کود شیمیایی تامین و اقدامات لازم برای حمل آن به استان انجام گرفته است و در حال حاضر نزدیک به ۱۰ هزار تن آن حمل و در شبکه توزیع به کشاورزان قرار گرفته است.

image_printچاپ مطلب

Visits: 7