بی اعتمادی به جوانان ضعف سیستم مدیریتی کشور است
بی اعتمادی به جوانان ضعف سیستم مدیریتی کشور است

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: ضعف سیستم‌ مدیریت کشور بی اعتمادی به جوانان توانمند و نخبه است و نتوانسته ایم مردم را باور داشته باشیم.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: ضعف سیستم‌ مدیریت کشور بی اعتمادی به جوانان توانمند و نخبه است و نتوانسته ایم مردم را باور داشته باشیم.

به گزارش اختر شرق؛ محمد باقر قالیباف صبح امروز در جمع مردم شهرستان سبزوار با بیان‌اینکه دشمن در فضای مجازی علیه جمهوری اسلامی جنگ روانی به راه انداخته تا از طریق فضای مجازی و شبکه های فارسی زبان ضد انقلاب باور های جوانان را نسبت به انقلاب تضعیف کند و موج نا امیدی را در جامعه ترویج دهد، افزود: به دروغ های بی اساس و تهدید های دشمن نباید توجه شود و دشمن می داند که از در این حوز ضعف داریم.

وی  با بیان اینکه  پیشرفت های ایران اسلامی در حوزه تسلیحاتی و دفاع نیست بلکه در حوزه اقتصاد ظرفیت های خوبی داریم ولی از آن استفاده نمی شود‌ گفت: اگر امروز در شرایط سخت اقتصادی قرار گرفته ایم به دلیل نبود سیستم مدیریت کارآمدی در کشور و عدم‌اعتماد به جوانان است.

وی با بیان اینکه متاسفانه به دلیل شرایط سخت اقتصادی مادران و پدران این مرز و بوم شرمنده فرزندان خود هستند و نمی توانند نیاز های اعضای خانواده را تامین کنند، تصریح کرد: در دوران دفاع مقدس تحریم های دشمن کمر را مردم را نشکست اما امروزه مشکلات اقتصادی و کاهش درآمد مردم کمر را شکسته است.

قالیباف ادامه داد: دلیل مشکلات کشور ما نداشتن درآمد نیست بلکه ایران اسلامی دارای منابع و ذخایر سرشار است که از آن به خوبی استفاده نمی شود.

وی با بیان‌اینکه ایران اسلامی در حوزه نفت و گاز با ۱۹.۵ درصد رتبه نخست جهان را دارد و دارای جوان ترین و با استعداد ترین نیروی انسانی هستیم اما در حوزه اقتصاد موفق نبوده ایم، گفت: در حال حاضر دو عامل سبب شده که با مشکلات اقتصادی دست و پنجه نرم کنیم، مدیریت و ناکارآمدی سبب شده که وضعیت اقتصادی کشور بدتر از سالهای گذشته شود.

وی اظهار داشت: همچنین مسئولان ظرفیت های اقتصادی بی نظیر کشور را باور ندارند و به جای توجه به این ظرفیت ها به دشمن تمنا دارند و آنها به جای اینکه دل درگرو جوانان داشته باشند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: در عرصه جنگ‌اقتصادی به جای امید به غرب باید امید به خداوند متعال داشته باشیم و در دوران دفاع مقدس با امید به خداوند متعال به پیروزی رسیدیم.

قالیباف با تاکید بر اینکه اگر با برنامه پنج ساله در کشور این راه آغاز کنیم با اطمینان اعلام می کنم که اقتصاد کشور به آرامش می رسد و مشکلات اقتصادی حل و فصل می شود بنابراین کشور آماده جهش اقتصادی می شود، بیان کرد: مردم و مسئولان باید دست در دست یکدیگر قرار دهند و با وحدت و همدلی در مسیر شکست دشمن حرکت کنیم.

وی تصریح کرد: دشمن طی چند سال اخیر ضعف ما را شناسایی کرده و آنها به هیچ عنوان به دنبال نبرد با ملت ایران نیستند چراکه فرهنگ جهاد، شهادت و حوادث ضد تروریستی ما را دیده اند و می دانند ملت ایران در این حوزه ها آسیب پذیر نیستند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به آشنایی آمریکا به ضعف ایران در حوزه اقتصاد، گفت: آمریکایی ها حرف از مذاکره با ایران می زنند اما هر روز فشار بر روی مردم ما را افزایش می دهند.

قالیباف افزود: مسائل اقتصادی کشور نباید به هیچ عنوان قربانی مسائل سیاسی شود و مشکلات اقتصادی چالش نظام و مردم است.

قالیباف در پایان با تاکید بر مقابله با مفاسد اقتصادی، گفت: مبارزه با مفاسد اقتصادی نباید سبب تضعیف روحیه مردم شود و مسئولان باید بیشتر از گذشته به مقابله با فساد در کشور بپردازند.

image_printچاپ مطلب

Visits: 22