بیش از ۲۴ میلیارد تومان از محل زکات برای مددجویان استان هزینه شد
بیش از ۲۴ میلیارد تومان از محل زکات برای مددجویان استان هزینه شد

رئیس اداره اجرایی زکات کمیته امداد خراسان رضوی گفت: در ۹ ماهه امسال مؤدیان نیکوکار و مؤمن زکات نسبت به پرداخت ۲۴ میلیارد و ۹۱۱ میلیون تومان زکات واجب و مستحب اقدام کردند که صرف امور نیازمندان شد.

به گزارش اختر شرق؛ حجت‌الاسلام سید محمد حسینی بابیان اینکه ۷۴ درصد از برنامه پیش‌بینی‌شده برای جذب زکات محقق شده است، اعلام کرد: امسال جذب ۳۳ میلیارد و ۴۳۸ میلیون تومان برنامه‌ریزی‌شده است که در ۹ ماهه امسال ۲۴ میلیارد و ۹۱۱ میلیون تومان جمع‌آوری و هزینه شده است.

وی اظهار کرد: چهار میلیارد و ۲۹۶ میلیون تومان در بخش زکات واجب، ۱۳ میلیارد و ۳۱۳ میلیون تومان در بخش مستحب، ۶ میلیارد و ۱۳۱ میلیون تومان در بخش فطریه و یک میلیارد و ۱۷۰ میلیون تومان در بخش کفارات جمع‌آوری‌شده است.

حسینی ادامه داد: اقلام زکات واجب جمع‌آوری‌شده در استان شامل ۱۵۲ تن گندم، ۳۶ تن جو، ۲۰۵ کیلوگرم کشمش و ۲۶ رأس گوسفند است.

رئیس اداره اجرایی زکات کمیته امداد خراسان رضوی با اعلام اینکه ۸۳ درصد از درآمد زکات در امور محرومان و ۱۷ درصد در بخش پروژه‌های عمرانی محل جمع‌آوری زکات هزینه شده است، اعلام کرد: امور محرومان شامل تهیه جهیزیه، هزینه‌های درمانی، تحصیل، آزادی زندانیان، مسکن و معیشت نیازمندان و بخش پروژه‌های عمرانی شامل ساخت مساجد، خانه عالم، حوزه‌های علمیه، کتابخانه، غسال‌خانه و سایر پروژه‌های عام‌المنفعه محلی می‌شود.

وی با اعلام اینکه در ۹ ماهه امسال هزار و ۸۵ جلسه شورای زکات و ۱۳۴ مورد همایش با موضوع زکات در سطح استان برگزارشده است، تصریح کرد: در این مدت هزار و ۷۲۸ عامل افتخاری و ۶۱۴ مبلغ در امر احیا و جذب زکات اقدام کرده‌اند.

رئیس اداره زکات کمیته امداد استان تأکید کرد: تمام وجوه نقدی و غیر نقدی از محل زکات مؤمنین در همان منطقه که جمع‌آوری صورت گرفته، با اولویت نیازمندان تحت حمایت و اقشار آسیب‌پذیر و سپس به امور عمرانی درهمان مناطق هزینه می‌شود.

لازم به ذکر است؛ دبیرخانه شورای زکات در تمامی دفاتر کمیته امداد در سطح استان فعال است و مؤدیان نیکوکار می‌توانند نسبت به پرداخت زکات واجب و مستحب خود به‌صورت نقدی و غیر نقدی اقدام کنند.

image_printچاپ مطلب

Visits: 35