بیش از ۲۲۸ هکتار از اراضی ملی فریمان رفع تصرف و خلع ید شد
بیش از ۲۲۸ هکتار از اراضی ملی فریمان رفع تصرف و خلع ید شد

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان فریمان گفت: در سال گذشته با همت و تلاش شبانه روزی نیروهای یگان حفاظت اداره منابع طبیعی شهرستان و همکاری موثر دادگستری و نیروی انتظامی بیش از ۲۲۸ هکتار از اراضی ملی خلع ید و رفع تصرف شد.

به گزارش اختر شرق؛ اکبر داورنیا، رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان فریمان با بیان این خبر گفت: علاوه بر حفظ و حراست از عرصه‌های منابع طبیعی ۴ کیلومتر کمربند حفاظتی با هدف جداسازی اراضی ملی از مستثنیات اجرا گردید و به بیش از ۲۰ مورد استعلامات در امر معدن پاسخ داده شد.

وی ادامه داد: در بخش مرتع به دلیل اهمیت تعلیف دامهای دامداران دو سامانه عرفی در ۵ پلاک ثبتی شهرستان به مساحت ۴۵۰۰ هکتار از اراضی مرتعی ممیزی انجام گردید که ۷۸۸ بهره بردار قانونا مجاز به استفاده از آن مراتع گردیدند.

داورنیا با تاکید بر لزوم بهره گیری از مشارکت مردم در حفظ، توسعه و بهره داری از مراتع، عنوان کرد: ۱۵۰ هکتار از مراتع شهرستان عملیات بذرپاشی و کنترفارودر منطقه هفت آسیاب شهرستان با مشارکت مردم محلی اجرا شد.

وی افزود: علاوه بر فعالیتهایی که ذکر شد ۱۷۸ فقره مجوز حمل محموله‌های چوب آلات نیز صادر گردید.

وی به اجرای عملیات پروژه مهم و تاثیر گذار احداث بند خاکی و سرریز سنگ ملاتی حوزه آبخیز چنار (روستای ابرآباد) اشاره کرد و گفت: این اقدام آبخیزداری منشا خیر و برکت برای روستاهای پایین دست بند خاکی می‌شود که افزایش دبی آب چاه‌ها و قنوات ثمره آن میباشد.

رئیس اداره منابع طبیعی وآبخیزداری شهرستان فریمان به نقش آموزش و ترویج فرهنگ منابع طبیعی اشاره کرد و گفت: در این راستا چند کارگاه آموزشی ترویجی برگزار گردیده و حدود ۳۰۰ نفر همیار طبیعت جذب شده اند.

image_printچاپ مطلب

Visits: 72