بیش از دو میلیون و ۴۰۰ هزار نفر زیر پوشش غربالگری تلفنی و خوداظهاری کووید-۱۹ قرار گرفتند
بیش از دو میلیون و ۴۰۰ هزار نفر زیر پوشش غربالگری تلفنی و خوداظهاری کووید-۱۹ قرار گرفتند

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: بیش از دو میلیون و ۴۰۰ هزار نفر از جمعیت زیر پوشش دانشگاه زیر پوشش غربالگری تلفنی۴۰۳۰ و سایت خود اظهاری www.salamat.gov.ir بیماری کرونا قرار گرفتند.

به گزارش اختر شرق؛ دکتر مهدی قلیان اظهار کرد: بر این اساس دو میلیون ۳۱۳ هزار نفر با همکاری مراقبین سلامت و بسیجیان زیر پوشش غربالگری تلفنی ۴۰۳۰ و ۱۴۴ هزار نفر نیز در قالب سامانه خود اظهاری وزارت بهداشت در زمینه بیماری کرونا مورد بررسی قرار گرفتند.

وی خاطر نشان کرد: در مسیر مبارزه با کرونا و حفظ بهداشت اقدامات متعددی از سوی معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد و مناطق تحت پوشش صورت پذیرفته و تعداد پنج میلیون و ۶۵۰ هزار نفر شامل (پنج میلیون ۲۵۰ هزار نفر از جمعیت استان به همراه ۴۰۰ هزار نفر از اتباع مجاز ساکن) از این خدمات بهره‌مند شدند.

قلیان عنوان کرد: برنامه‌های این معاونت در بحث مبارزه با کرونا با مباحث آموزشی آغاز شد و سپس نسبت به چاپ  و نصب هزاران بنر در سایز بزرگ، چاپ و نصب بیش از ۲۰ هزار پوستر آموزشی و مراقبتی و چاپ میلیون‌ها تراکت و پمفلت و توزیع آن در میان مردم اقدام شد.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه اقدام صورت گرفته دیگر از سوی این معاونت بخش مشاوره‌ای دانشگاه با همکاری بخش خصوصی و نیروهای داوطلب در سه شیفت کاری بود، گفت: در این ماموریت هر شیفت هشت ساعته هشت نفر در محل خدمت حاضر بوده و پاسخگوی سوالات کرونایی مردم هستند؛ همچنین در این برنامه از حضور نیروهای معاونت درمان دانشگاه هم جهت پاسخگویی به سوالات تخصصی ودرمانی مردم در بحث ویروس کرونا برخورداریم.

دکتر قلیان تصریح کرد: در حوزه آموزش سلامت و پاسخگویی سوالات شرعی مراکزی با همکاری دفتر نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه و با حضور روحانیون دایر شده، همچنین با همکاری مخابرات استان طرح غربالگری تلفنی سلامت را از طریق سامانه تلفنی۴۰۳۰ داشته‌ایم و در این بخش نیز همکاری نیروهای بسیج جامعه پزشکی را هم در مراکز بهداشت مناطق ۳، ۵ و ثامن شاهد بودیم.

وی با اشاره به اینکه تاکنون بیش از یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر از ساکنان مناطق زیر پوشش دانشگاه از طریق سامانه سینا و سایت www.salamat.gov.ir خوداظهاری طرح غربالگری سلامت را داشتند، تاکید کرد: در موارد مشکوکی که نیازمند مراقبت بودند اعزام نیروها را به درب منازل آنان داشتیم تا ضمن کسب اطلاعات کاملشان در حوزه سلامت، اگر نیازمند انتقال به مرکز درمانی باشند این کار در کوتاه‌ترین زمان ممکن انجام شود.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد بیان کرد: در راستای فعالیت مراکز ۱۶ ساعته سلامت راه‌اندازی ۱۲ مرکز را در گام نخست داشتیم و در ادامه این با افزایش ۲۲ مرکز دیگر به ۳۴ مرکز و نزدیک به سه برابر تعداد اولیه رسیده است تا از ازدحام بالای جمعیت جلوگیری شود و این مراکز همه‌روزه از ساعت ۶ تا ۲۲ پاسخگوی مردم هستند.

دکتر قلیان در پایان خاطرنشان کرد: در مناطق مرزی استان گام‌های بلندی در حوزه اقدامات پیشگیرانه برداشته شده تا مورد مشکوک ابتلا به کووید ۱۹ وارد کشور نشود و خوشبختانه تا این لحظه مورد مثبت ورودی در این حوزه نداشته‌ایم، حتی در موارد خارج از مرزها هم که مسئولیتی نداشتیم اقدامات لازم را در حوزه غربالگری سلامت صورت دادیم و برای مواردی که فاقد مشکل بودند کارت سلامت صادر شد.

image_printچاپ مطلب

Visits: 2