بیشترین نارضایتی مردم در خراسان رضوی از منابع طبیعی، بنیاد مستضعفان و شهرداری‌ها
بیشترین نارضایتی مردم در خراسان رضوی از منابع طبیعی، بنیاد مستضعفان و شهرداری‌ها

عضو کمیسیون شوراهای مجلس شورای اسلامی با اشاره به آمارهای وزارت اطلاعات در خراسان رضوی، مطرح کرد: بیشترین نارضایتی مردم روستاها در استان خراسان از ادارات منابع طبیعی و بنیاد مستضعفان است و در شهرها بیشترین نارضایتی مردم از عملکرد شهرداری‌هاست.

عضو کمیسیون شوراهای مجلس شورای اسلامی با اشاره به آمارهای وزارت اطلاعات در خراسان رضوی، مطرح کرد: بیشترین نارضایتی مردم روستاها در استان خراسان از ادارات منابع طبیعی و بنیاد مستضعفان است و در شهرها بیشترین نارضایتی مردم از عملکرد شهرداری‌هاست.

به گزارش اختر شرق؛ حسین مقصودی، نماینده مردم شهرستان‌های سبزوار، خوشاب، جوین، جغتای و داورزن در مجلس شورای اسلامی در جمع مردم شهرستان خوشاب که در آن فرماندار خوشاب، دهیاران، بخشداران شهرداران مشکان و سلطان‌آباد و جمع دیگری از مسئولان حضور داشتند در شهر جدید مشکان با تبریک دهه کرامت گفت: شهرستان خوشاب دارای ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های خیلی خوبی درزمینهٔ اشتغال و سرمایه‌گذاری است که باید این ظرفیت‌های بالقوه به بالفعل تبدیل شود.

وی با اشاره به وظایف شهرداری‌ها درزمینهٔ نگهداری از آرامگاه‌ها با هزینه‌های سنگین تا ۵۰ سال افزود: ارائه خدمت‌رسانی در شهرها بر عهده شهرداری‌ها گذشته شده است بدون آنکه فرهنگ شهرنشینی در برخی از نقاط توسعه و آموزش داده شود.

نبود بومی‌سازی قوانین کشور/همه مقصریم

عضو کمیسیون شوراهای مجلس شورای اسلامی با ابراز اینکه کشور ایران اسلامی عمود خیمه کشورهای اسلامی را با ولایت در جهان برافراشته و در حال صدور انقلاب اسلامی به جهان است، افزود: راه‌حل برون‌رفت از مشکلات اقتصادی استفاده از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های درونی کشور بر مبنای توانایی‌ها و ظرفیت‌های روستایی و توانمندی‌های هر منطقه است.

وی با تأکید بر اینکه یکی از ایرادات کشور نوشتن قوانین از بالا به پایین بدون بومی‌سازی است، اظهار کرد: در کمیسیون شوراهای مجلس در حال اصلاح ماده ۱۰۰ و ۱۰۱ هستیم و برای سال جاری بودجه خوبی در اختیار دهیاران قرار خواهد گرفت.

وی با درخواست کمک و راهنمایی از دهیاران و شهرداران اضافه کرد: برای اصلاح قوانین نیاز به کمک شما داریم و اطلاع نمایندگان مجلس در این زمینه کافی نیست.

وی با انتقاد از برخی جریانات و گروه‌ها بابیان اینکه اوضاع‌واحوال اقتصادی کشور خوب نیست، تصریح کرد: همه ما برای مشکلات به وجود آمده مقصر هستیم چراکه به فرموده رهبر معظم انقلاب برای حفظ وحدت در کشور گوش نکردیم و سرلوحه کار خودمان را وحدت در کشور قرار ندادیم.

شهردار سابق سبزوار اضافه کرد: اینکه تقصیرها را به گردن همدیگر بیندازیم و مجلس دولت را مقصر جلوه دهد، دولت مجلس را و مردم دولت را مقصر بداند کار درستی نیست.

بیشترین نارضایتی مردم در خرسان رضوی از منابع طبیعی، بنیاد مستضعفان و شهرداری‌ها

مقصودی با اشاره به آمارهای وزارت اطلاعات در خراسان رضوی، اضافه کرد: بیشترین نارضایتی مردم روستاها در استان خراسان از ادارات منابع طبیعی و بنیاد مستضعفان است و در شهرها بیشترین نارضایتی مردم از عملکرد شهرداری‌هاست.

وی با تأکید بر اینکه ما وقتی می‌گوییم مسئولان از مردم فاصله گرفته‌اند و مدیریت‌ها ضعیف است با استناد به آمار و تحلیل‌های وزارت اطلاعات، گفت: مسئولان کنار هم بنشینند و با اقدام عملی مشکلات مردم را حل کنند و چالش‌ها را رفع کنند و برای باز کردن گره کارهای مردمی اقدام کنند ولی این کار را انجام نمی‌دهند و این ایراد بزرگ در سطح کلان کشور است.

وی در بخش تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی و قراردادی با اشاره به مصوبه مجلس در سال ۸۶ و مصوب نشدن از طرف شورای نگهبان به دلیل مخالفت دولت، بیان کرد: مجلس در آن زمان به وظیفه‌اش عمل کرد ولی مجدداً پیگیر هستیم تا مشکل نیروهای شرکتی حل شود.

مقصودی با اشاره به تعیین پیمانکاران ساخت بیمارستان در سلطان‌آباد و توسعه گسترش جاده سبزوار به سلطان‌آباد به طول حدود ۱۳ کیلومتر گفت: برای توسعه این جاده هزار تن قیر در حال تحویل به پیمانکار پروژه است.

image_printچاپ مطلب

Visits: 6