به‌زودی یک معاون عمرانی از برادران توانمند اهل سنت معرفی خواهد شد
به‌زودی یک معاون عمرانی از برادران توانمند اهل سنت معرفی خواهد شد

نشست وحدتی علمای اهل تشیع و تسنن تایباد با مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی برگزار شد.

نشست وحدتی علمای اهل تشیع و تسنن تایباد با مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی برگزار شد.

به گزارش اختر شرق؛ حجت‌الاسلام صاحبقرانی، مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی خراسان رضوی گفت: امروز وحدت و همدلی ما خار چشم دشمنان است و توانسته آن‌ها را زمین‌گیر کند. وعده الهی در نشر دین اسلام محقق خواهد شد.

وی گفت: تایباد همیشه شهر وحدت معرفی‌شده و این مایه برکت و خیر است، هر جا دوری از وحدت بوده، آسیب‌ها و بلایای زیادی به وجود آمده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی گفت: آنچه باید مدنظر همه ما باشد، اعتلای کلمه‌الله بر تمام عالم باشد.

وی گفت: در انتصابات آنچه معیار است، شایستگی افراد است، نه قومیت و مذهب. برنامه‌های مشترکی که انجام می‌شود، نباید منحصر به هفته وحدت باشد، بنای ما بر این است که با حضور علمای تقریبی، هفته وحدت به سال وحدت تغییر یابد، جریان وحدتی که در مناطق تلفیقی خراسان وجود دارد، باید تقویت شود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین ملکی، امام‌جمعه شهرستان تایباد در این نشست گفت: اقتدار علمی، فرهنگی، اقتصادی و نظامی با بصیرت، مقاومت و وحدت در سایه ولایت شکل می‌گیرد. توصیه مقام معظم رهبری نیز در همین جهت است و پیش‌نیاز آن همراهی همه نیروهای کشور است.

وی گفت: صف مردم ایران از شیعیان انگلیسی و سنی آمریکایی جداست و عرق ناسیونالیستی ما حکم می‌کند درراه دفاع از وطن و وحدت، تلاش کنیم.

وی افزود: امروز کشورها بیدار شده‌اند و گفتمان انقلاب اسلامی امروز باعث بیداری اسلامی‌شده است.

امام‌جمعه شهرستان تایباد بابیان اینکه قرآن در سیاست خارجی ما دوری از یهود و نصارا و در سیاست داخلی ما تعاون و تقوا را پیشنهاد کرده است، گفت: متأسفانه برخی امروز برای یک لیوان آب، باید از آمریکا اجازه بگیرند، این شیوه کجای قرآن و اسلام است؟

وی در پایان وحدت تایباد را کم‌نظیر معرفی کرد و گفت: همکاری علمای تسنن و تشیع هم‌راستا با منویات مقام معظم رهبری سبب تحکیم این وحدت خواهد بود.

مولانا توکلی، امام‌جمعه اهل تسنن تایباد در این نشست گفت: امروز دشمنان اسلام تلاش کردند با هر ترفندی بین مسلمانان تفرقه‌اندازی کنند، صدای اسلام را خاموش کنند اما امروز خود غرق در مشکلات اقتصادی خود هستند و توان اختلاف اندازی در کشورهای اسلامی ندارند.

وی جولان سال‌های گذشته داعش را مثال زد و گفت: داعش، زمانی با پول‌های بادآورده، جولان می‌داد ولی امروز که پولی نیست، خبری از جولان آن‌ها نیست. امروز همه آن‌ها غرق در مشکلات داخلی خود هستند، به داستان یمن نگاهی داشته باشیم این موضوع به‌راحتی برای ما قابل‌لمس است، بن سلمان امروز در ناامیدی و ترس است.

امام‌جمعه اهل سنت تایباد با توصیه به علما در خصوص مطالعه بیانیه گام دوم انقلاب، گفت: از علمای بزرگوار می‌خواهم دو توصیه مهم رهبر معظم انقلاب که در بیانیه گام دوم انقلاب آمده است حتماً در منابر استفاده نمایند، نخست موضوع معنویت و اخلاق و دوم عدالت و مبارزه با فساد، این دو باید در جامعه تبیین شوند.

فرماندار شهرستان تایباد در این نشست، علما را سرمایه ارزشمند و از گروه‌های مرجع شهرستان معرفی کرد و گفت: شهرستان تایباد به جهت سرمایه‌های ارزشمند انسانی و سابقه دیرینه همبستگی و همزیستی نماد وحدت است.

وی گفت: دشمن همین وحدت مسلمانان را هدف گرفته است، در کشورهای منطقه، مداخله آمریکا و هم‌پیمانانش، ایجاد امنیت نیست، بلکه تثبیت و تداوم اختلافات است و این را بر اساس فعل‌وانفعالاتشان در منطقه می‌توان به‌راحتی دید.

وی افزود: در گفتمان انقلاب اسلامی شاهد وحدت بسیار خوبی بودیم، قبل از انقلاب در شهرستان‌های تلفیقی خراسان، نماینده‌ای در مجلس شورای ملی نداشتند، درصورتی‌که امروز از همین منطقه دو نماینده اهل سنت در مجلس هستند، در دستگاه‌های اجرایی هم همین شیوه بود، امروز اما بخشدار مرکزی ما اهل سنت است و به‌زودی یک معاون عمرانی از برادران توانمند اهل سنت معرفی خواهد شد.

سیاح گفت: یکی از راهکارهایی که می‌تواند وحدت را تقویت کند، همین نشست‌ها است که می‌تواند آهنگ توسعه شهرستان را نیز تسریع کند.

image_printچاپ مطلب

Visits: 8