بهره برداری از سه پروژه اشتغال‌زا در سرخس با اعتباری بالغ بر ۶۰ میلیارد تومان
بهره برداری از سه پروژه اشتغال‌زا در سرخس با اعتباری بالغ بر ۶۰ میلیارد تومان

در نهمین روز از ایام الله دهه فجر کلنگ ساخت کارخانه درب پنجره‌سازی و شرکت بازرگانی بین المللی زنجیره تامین واگن خاورمیانه در منطقه ویژه اقتصادی سرخس زده شد.

به گزارش اختر شرق؛ صبح امروز و طی مراسمی با حضور امام جمعه فرماندار نماینده حوزه انتخابیه و جمعی از مسئولان شهرستان در منطقه ویژه اقتصادی سرخس کلنگ بزرگترین کارگاه ساخت درب وپنجره با اهداف صادراتی و شرکت تامین واگن خاورمیانه به زمین زده شد.

محمد رضا رجبی مقدم فرماندار سرخس در حاشیه این مراسم با بیان اینکه این دو پروژه به نمایندگی ۲۰ طرح دیگر کلنگ زنی شد، گفت: کارخانه تولید درب وپنجره در زمینی به مساحت ۴۵۰۰ متر با احداث سوله ۱۰۰۰ متری و ایجاد اشتغال ۵۰ نفر و اعتبار پنج میلیارد تومان ظرف مدت یکسال آماده بهره برداری می‌شود. همچنین شرکت بازرگانی بین المللی زنجیره تامین واگن خاورمیانه در مساحت ۶۰ هزار متر و ۵۰ نفر اشتغال وبا سرمایه‌گذاری ۵۰۰ میلیارد ریال در فاز یک عملیات تشکیل کارگاه آن از امروز آغاز می‌شود.

وی ادامه داد: همچنین پروژه بزرگ کارخانه گوگرد گرانول با سرمایه‌گذاری ۵۰ میلیارد تومانی بخش خصوصی، در محدوده پالایشگاه شهید هاشمی نژاد و اشتغال‌زایی بیش از ۱۰۰ نفر افتتاح می‌شود.

وی در ادامه در خصوص افتتاح پروژه انتقال آب با لوله به اراضی کشاورزی روستای تپه میر احمد به نمایندگی از چند طرح دیگر، تصریح کرد: این پروژه (لوله‌گذاری) با اعتبار سه میلیارد و ۱۶۰ میلیون ریال که سهم کشاورز ۷۶ میلیون تومان بود به طول دو کیلومتر انجام و زمین‌های بیش از ۲۶ بهره بردار را از نعمت آب برخوردار می‌کند.

فرماندار سرخس در پایان خاطرنشان کرد: بهره برداری از مرکز سلامت روستای قوش عظیم، یه باب خانه مددجو، کلنگ زنی احداث زمین چمن مصنوعی در روستای الله نظر از دیگر برنامه‌های امروز است.

خبرنگار: محمودی

image_printچاپ مطلب

Visits: 108