بهره برداری از دو آبشخور دام در مراتع خرم آباد شهرستان مه ولات
بهره برداری از دو آبشخور دام در مراتع خرم آباد شهرستان مه ولات

سرپرست اداره منابع طبیعی و آبخیزداری مه ولات گفت: دو مورد آبشخور دام در مراتع خرم آباد شهرستان مه ولات مورد بهره برداری قرار گرفت.

به گزارش اختر شرق؛ محمود محمدزاده سرپرست اداره منابع طبیعی و آبخیزداری مه ولات با بیان این خبر گفت: با توجه به وسعت و اهمیت اقتصادی مراتع در منطقه و تغییرات زیاد خشکسالی را در کاهش میزان تولید علوفه مرتع و نهایتا تولید دام و تأمین پروتئین خام لزوما باید راهکارهای کاهش اثرات خشکسالی را بر روی اکوسیستم مدنظر قرار دهیم.

محمدزاده با بیان اینکه از جمله عوامل محدود کننده تولید دام در مرتع، تأمین کیفیت و کمیت آب مورد نیاز دام و میزان پراکنش آبشخور در سطح مراتع است، تصریح کرد: کمبود آب علاوه بر ناپایداری صنعت دامداری و ازیاد تلفات دام موجب تحمیل چرای سنگین و تخریب مراتع اطراف منابع آبی (آبشخور) می‌شود.

وی ادامه داد: لذا به منظور فراهم نمودن امکان چرای دام در عرصه‌ها و دسترسی مناسب‌تر آنان به آب دو مورد آبشخور جهت سیراب نمودن بیش از ۳۳۰۰ رأس دام سبک در مراتع خرم آباد احداث و مورد بهره برداری قرار گرفت.

سرپرست اداره منابع طبیعی و آبخیزداری مه ولات در پایان خاطر نشان کرد: برای احداث دو آبشخور مبلغ ۱۴۹ میلیون ریال هزینه شده که از محل اعتبارات اداره منابع طبیعی وآبخیزداری شهرستان مه ولات تأمین و پرداخت گردیده است.

image_printچاپ مطلب

Visits: 32