بهبودی ۹۶۷ بیمار کرونایی طی مردادماه در تربت‌جام
بهبودی ۹۶۷ بیمار کرونایی طی مردادماه در تربت‌جام

رئیس دانشکده علوم پزشکی تربت‌جام گفت: از ابتدای شیوع بیماری کرونا در منطقه جام تاکنون ۵۳۶۹ بیمار بهبودیافته‌اند که شمار افراد درمان شده از این عفونت در مردادماه ۹۶۷ نفر است.

به گزارش اختر شرق؛ دکتر محمد افکار بابیان اینکه درحالی‌که تعداد کل مبتلایان به کووید-۱۹ در تربت‌جام به ۵۸۰۲ هزار نفر رسیده است متأسفانه تاکنون ۳۹۶ نفر از همشهریان براثر ابتلا به بیماری‌ کرونا جان خود را ازدست‌داده‌اند، عنوان کرد: تاکنون بیش از ۵۷ هزار نفر حدود ۲۱ درصد جمعیت بالای ۱۸ سال در تربت‌جام واکسینه شدند که از این تعداد ۴۸ هزار و ۲۴۵ نفر نوبت اول و ۹ هزار و ۶۳۹ نفر نوبت دوم را دریافت کرده‌اند که در هفته گذشته چهار درصد افزایش تزریق واکسیناسیون داشته‌ایم.

رئیس دانشکده علوم پزشکی تربت‌جام بیان کرد: مردم باید اصول بهداشتی را بیشتر رعایت کنند چراکه ویروس دلتا در موج پنجم چهره بسیار خشن‌تر و بی‌رحم‌تری نسبت به پیک‌های گذشته از خود نمایان کرده و بزرگ‌ترین بیمارستان منطقه جام، شاهد روند افزایشی بیماران کرونایی مراجعه‌کننده است.

 دکتر افکار با تأکید بر رعایت بیش‌ازپیش شیوه‌نامه‌های بهداشتی، انجام واکسیناسیون و توجه به محدودیت‌های کرونایی را عامل کاهش آمار مبتلایان و جان‌باختگان اعلام کرد و گفت: ‌با توجه به‌سرعت بالای انتشار ویروس جهش‌یافته دلتا هیچ‌کس با ساده‌انگاری در امان نیست.

رئیس دانشکده علوم پزشکی تربت‌جام در پایان خاطرنشان کرد: در بحث مدیریت اپیدمی اگر ۳۰ درصد رعایت نکنند، همین ۳۰ درصد کل منطقه را آلوده می‌کنند، زمانی که مرکز شهر رفتاری مناسب دارند، اما حاشیه شهر رفتاری دور از رعایت پروتکل‌های بهداشتی دارند تمام زحمات ۷۰ درصد جامعه را از بین می‌برند، چون ویروس در یک نقطه ماندگار نیست بلکه به‌راحتی پخش می‌شود.

خبرنگار: رضا اعلمی

image_printچاپ مطلب

Visits: 119