بهبودی ۵۲۰ نفر در مراکز پیشگیری و درمان اعتیاد داورزن
بهبودی ۵۲۰ نفر در مراکز پیشگیری و درمان اعتیاد داورزن

رئیس اداره بهزیستی شهرستان داورزن از بهبودی ۵۲۰ نفر در مراکز پیشگیری و درمان اعتیاد داورزن خبر داد.

محمدعلی زیدآبادی در گفتگو با خبرنگار اختر شرق گفت: از سال گذشته تاکنون ۵۲۰ نفر در حوزه پیشگیری و درمان اعتیاد مورد حمایت و درمان قرار گرفته‌اند.

وی با بیان اینکه در شهرستان داورزن علاوه بر فعالیت تیم‌های اجتماع محور دو مرکز در زمینه پیشگیری و مبارزه با اعتیاد فعالیت دارد گفت: مرکز سلامت روان محلی باران مهر در روستای ریوند اقدامات اولیه و پیشگیرانه از قبیل برگزاری کلاس‌های مجازی و مرکز اقامتی بهبود و بازتوانی ترک اعتیاد رویش دوباره نامن که اقدامات ثانویه که همان ترک اعتیاد است برعهده دارند.

رئیس اداره بهزیستی داورزن عنوان کرد: مرکز سلامت روان محلی باران مهر روستای ریوند با فعالیت در ۱۴ روستا به صورت برگزاری کلاس‌های آموزشی پیشگیری از اعتیاد، کلاسهای فرزندپروری و تیم اجتماع محور را برگزار و مرکز ترک اعتیاد رویش دوباره نامن با پذیرش و بهبود ۴۰۰ بیمار در سال ۹۸ و با توجه به وجود بیماری کرونا و نصف شدن ظرفیت پذیرش مراکز، در شش ماهه‌ی اول سال ۹۹ تعداد ۱۲۰ بیمار پذیرش و بهبود یافتند که حدود ۳۵ درصد افراد بومی شهرستان بوده و در این مرکز سم‌زدایی و گروه درمانی شدند.

زیدآبادی با بیان این مطلب که بیماران مراجعه کننده به کمپ پس از درمان و بهبودی و با توجه به اینکه شرایط دریافت تسهیلات اشتغال‌زایی را داشته باشند بر اساس اعتبارات و دستورالعمل‌های اعلامی از سوی سازمان بهزیستی تسهیلات اشتغال دریافت می‌کنند، گفت: تاکنون تعداد ۱۹ نفر به مبلغ پانصد و پنجاه میلیون تومان تسهیلات اشتغال‌زایی در زمینه‌های کشاورزی، دامداری و خدماتی دریافت کرده‌اند.

رئیس بهزیستی داورزن در رابطه با تیم‌های اجتماع محور شهرستان خاطرنشان کرد: در شهرستان داورزن تعداد چهار تیم اجتماع محور بصورت فعال در شهر داورزن، روستای مزینان، روستای ریوند و روستای مهر در زمینه‌ی پیشگیری از اعتیاد فعالیت می‌کنند.

image_printچاپ مطلب

Visits: 16