بستری ۱۷ هزار بیمار بین‌الملل طی امسال در بیمارستان‌های کشور
بستری ۱۷ هزار بیمار بین‌الملل طی امسال در بیمارستان‌های کشور

رئیس اداره گردشگری سلامت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از بستری ۱۷ هزار بیمار بین‌الملل طی سه ماه نخست امسال در بیمارستان‌های سطح کشور خبر داد.

رئیس اداره گردشگری سلامت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از بستری ۱۷ هزار بیمار بین‌الملل طی سه ماه نخست امسال در بیمارستان‌های سطح کشور خبر داد.

به گزارش اختر شرق؛ سعید هاشم زاده ظهر امروز در نشست پذیرش بیماران بین‌الملل در بیمارستان‌های شهرستان سبزوار گفت: این میزان بستری نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد چشم‌گیری داشته است.

وی بابیان اینکه در حال حاضر ۱۶۹ بیمارستان در کشور مجوز پذیرش بیماران خارجی رادارند، اظهار کرد: در سال گذشته ۷۰ هزار بیمار خارجی در بیمارستان‌های مختلف کشور بستری شدند که از این تعداد ۹۰ درصد آن اتباع کشورهای افغانستان، عراق، آذربایجان، کویت، عمان بحرین و کشورهای دیگر حوزه خلیج‌فارس بودند.

وی بابیان اینکه پذیریش بیماران خارجی پارسال نسبت به سال ۹۶ حدود یک و نیم برابر افزایش داشته است، افزود: با برنامه‌ریزی‌های انجام‌گرفته و بازاریابی پزشکی این آمار امسال ۲ برابر بیشتر می‌شود.

رئیس اداره گردشگری سلامت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به ظرفیت‌های سبزوار برای پذیرش بیماران بین‌الملل، بیان کرد: بیمارستان حشمتیه سبزوار دارای ظرفیت و پتانسیل‌های لازم برای پذیرش بیماران بین‌الملل است که در حوزه‌هایی شامل نیروی انسانی متخصص جراحی زیبایی و پلاستیک، جراحی قلب و آنژیوگرافی، زنان و زایمان و درمان ناباروری تجهیزات و امکانات پزشکی مشکلی وجود ندارد.

هاشم زاده تصریح کرد: ۱۷ هزار بیمار بین‌الملل طی سه ماه نخست امسال در بیمارستان‌های سطح کشور بستری‌شده‌اند که این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد چشم‌گیری داشته است.

نماینده مردم سبزوار، جوین، جغتای، خوشاب، داورزن، ششتمد و روداب در مجلس شورای اسلامی نیز بابیان اینکه خوشبختانه زیرساخت‌های بخش سلامت با همکاری فرماندار سبزوار و رئیس دانشگاه علوم پزشکی فراهم‌شده است، گفت: زیرساخت‌های بخش سلامت شامل پزشکان متخصص، بیمارستان‌های مجهز و امکانات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری در شهرستان سبزوار وجود دارد.

رمضان علی سبحانی فر وجود اورژانس هوایی، شیمی‌درمانی، جراحی قلب باز و غیره را یکی از شاخص‌ترین امکانات سبزوار دانست و افزود: در بحث گردشگری سلامت در داخل کشور سالانه تعداد زیادی از بیماران از استان‌های هم‌جوار به این شهرستان مراجعه می‌کنند و توانمندی و ظرفیت‌های بخش سلامت به‌خوبی وجود دارد بنابراین تمامی امکانات بهداشتی و درمانی نباید تنها در مشهد مقدس باشد.

وی با اشاره به فعالیت مجتمع داروسازی طاها سبزوار، ادامه داد: هم‌اکنون دو محصول این مجتمع به تولید رسیده و درحال‌توسعه در بخش‌های مختلف است.

نماینده مردم سبزوار، جوین، جغتای، خوشاب، داورزن، ششتمد و روداب در مجلس شورای اسلامی در ادامه سبزوار را یکی از قطب تولید گیاهان دارویی در کشور دانست و بیان کرد: این شهرستان به‌عنوان یکی از ۹ قطب تولید گیاهان دارویی در کشور شناخته‌شده و با توجه به شرایط اقلیمی و آب و هوایی به دنبال جذب سرمایه‌گذاران در بخش تولید گیاهان دارویی هستیم.

سبحانی فر تصریح کرد: مجوز ایجاد مرکز تحقیقات گیاهان دارویی در سبزوار از سوی معاونت علمی ریاست جمهوری صادرشده است.

وی از بهره‌برداری دو مرکز نوآوری در دانشگاه حکیم سبزواری و دانشگاه علوم پزشکی تا مهرماه امسال با حضور ستاری فر معاونت علمی ریاست جمهوری خبر داد.

نماینده مردم سبزوار، جوین، جغتای، خوشاب، داورزن، ششتمد و روداب در مجلس شورای اسلامی گفت: همچنین با توجه به ظرفیت‌های گردشگری طبیعی مجوز ایجاد ژئوپارک گردشگری در سبزوار صادرشده است.

سبحانی فر با اشاره به دسترسی به افغانستان و ترکمنستان و قرارگیری در مسیر زائران امام رضا (ع)، افزود: با توجه به ظرفیت موجود و شرایط اقلیمی و جغرافیایی که وجود دارد سبزوار هم باید به‌عنوان یکی از مقاصد گردشگری در کنار مشهد مقدس معرفی شود

وی تأکید کرد: با یک نگاه بلند بتوانیم از این ظرفیت‌های استفاده کنیم امروز یکی از موضوعات مهم در درآمدزایی دانشگاه علوم پزشکی و برای کمک به درآمد دانشگاه در بخش سلامت باید به جذب گردشگران خارجی در حوزه سلامت توجه شود.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی سبزوار نیز گفت: با کسب مجوزهای لازم اجازه پذیرش بیماران خارجی در بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی حشمتیه این شهرستان فراهم شد.

محمد نعمت شاهی افزود: دانشگاه علوم پزشکی سبزوار با دریافت مجوز کد آی. پی. دی در ماه جاری صلاحیت پذیرش توریست سلامت و جواز پذیرش بیماران خارجی را دریافت کرده است.

وی تأکید کرد: این دانشگاه در بخش‌های آنژیوگرافی، جراحی قلب باز، اسکن هسته‌ای، رادیوتراپی، نازایی، شیمی‌درمانی و باز توانی قلب پس از مشهد دومین قطب دانشگاهی شرق کشور است.

image_printچاپ مطلب

Visits: 2