بزودی لایحه منطقه آزاد سرخس در صحن علنی مجلس مطرح می‌شود
بزودی لایحه منطقه آزاد سرخس در صحن علنی مجلس مطرح می‌شود

مدیر عامل منطقه ویژه ازدستور کار طرح لایحه منطقه آزاد سرخس بصورت مستقل در صحن علنی مجلس شورای اسلامی در آینده نزدیک خبر داد.

به گزارش اختر شرق؛ احمد صادقی گلمکانی با بیان اینکه امروزه توسعه شهرستان سرخس، بسته به توسعه منطقه ویژه اقتصادی است، گفت: با توجه به زیر ساخت‌های و امکانات بخوبی که درمنطقه ویژه در حال حاضر موجود دارد و یا در آینده نزدیک قابل بهره برداری می‌شود بطور جد باید گفت شرایط امروز شهرستان در بحث توسعه وپیشرفت با منطقه ویژه گره خورده، چرا که در بخش نفت، گازوراه آهن آنچه که باید انجام می‌گرفته صورت پذیرفته، مگر بخواهند کار جدیدی را در منطقه کلید بزنند.

وی با تاکید بر تقویت و ارتقاء فرهنگ جذب سرمایه‌گذاری و…عنوان کرد: همانطور که عرض شد یکی از شاخص‌های توسعه در هر منطقه‌ای جذب سرمایه گذار است که متاسفانه با توجه به قوانین دست پا گیر و رفتارهای که از سوی بعضی از نیروهای اداری و حتی سایر اقشار می‌شود جذب سرمایه گذار را با مشکل مواجهه می‌کند که در این فرایند و از همه مهم‌تر نگهداری آن (سرمایه گذار) یکی از چالش‌های جدی شهرستان است.

مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی سرخس اذعان کرد: ظرف ۲۵ سال گذشته و تا سال ۹۴ تنها ۴۰ سرمایه گذارجذب و از این تعداد شش تا هفت نفر کار عملیاتی و اجرایی کرده بودند که عملا کار خاصی صورت نگرفت، اما طی یک دهه گذشته و تاکنون ۱۰۰ سرمایه گذار را جذب و هم اکنون ۷۰ شرکت در حال ساخت، دریافت پروانه و…هستند که نوید می‌دهیم تا سال ۱۴۰۰ و به بار نشستن این پروژه‌های صنعتی افق روشنی را در بحث اشتغال و… پیش رو خواهیم داشت.

صادقی گلمکانی با تشریح ویژگی‌های طرح جامعه منطقه ویژه، خاطرنشان کرد: در این طرح ما باید ۳۵۰ سرمایه گذار را طی یک یا دو سال آینده جذب کنیم که با تصویب لایحه منطقه آزاد این امر از سرعت بیشتری برخوردار می‌شود.

مدیر عامل منطقه ویژه در پایان از پیگیری‌های صورت گرفته در خصوص لایحه منطقه آزاد سرخس تصریح کرد: اشکال شورای نگهبان به این لایحه بحث تجمیع مازندران وسرخس در یک لایحه بوده که با توجه به بازدید اخیر کمیسیون اقتصادی مجلس از زیر ساخت‌های منطقه و… و پیگیری‌های مستقیم تولیت محترم این موضوع بزودی در صحن علنی مجلس مطرح می‌شود.

خبرنگار: محمودی

image_printچاپ مطلب

Visits: 116