برگزاری چهارمین جلسه ستاد اجرای کنگره ملی ۱۶۰۰ شهید دیار سربداران
برگزاری چهارمین جلسه ستاد اجرای کنگره ملی ۱۶۰۰ شهید دیار سربداران

چهارمین جلسه ستاد اجرایی کنگره ملی ۱۶۰۰ شهید سبزوار بزرگ به منظور چگونگی اجرای این همایش برگزار شد.

به گزارش اختر شرق؛ چهارمین جلسه ستاد اجرایی کنگره ملی ۱۶۰۰ شهید سبزوار بزرگ به منظور چگونگی اجرای این همایش و موضوعات مربوط به این کنگره برگزار شد.

سردار احمد حق‌طلب با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا گفت: شهدای گرانقدر جان خود را برای امنیت کشور فدا کردند و نیاز به برگزاری چنین جلسات و کنگره‌هایی ندارند و این نیاز ماست که در این دنیای مادی زندگی می‌کنیم و از ارزش‌های والا و روحانی فاصله گرفته‌ایم.

رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سپاه پاسداران با تأکید بر ضرورت اطلاع‌رسانی این امر مهم در مراسم مختلف، اظهار کرد: اگر رشادت‌ها و خدمات شهدا و ایثارگران به‌خوبی برای مردم معرفی شود و درقالب‌های تکراری بیان نشود بیشترین و بهترین نتایج را به همراه خوهد داشت و باعث تقویت باورهای فرهنگی و ملی ما می‌شود.

وی با اشاره به اینکه ویروس کرونا تاکنون مانع از اجرای این برنامه‌ها در چند استان کشور شده، عنوان کرد: در صورت لزوم این برنامه بصورت مجازی برگزار خواهد شد.

سردار حق‌طلب با اشاره به نزدیکی انتخابات سال آینده، کنگره شهدا را یک حرکت عمومی و مردمی دانست و گفت: کنگره شهدا نیازمند به مشارکت عموم مردم است لذا باید مراقب بود با توجه به انتخابات پیش رو مفاهیم ارزشی و معنوی این کنگره به حاشیه نرود.

در ابتدای این مراسم حسین شاد سرپرست فرمانداری سبزوار با ارائه گزارشی از برگزاری جلسات ستاد اجرایی و کمیته‌های پانزده‌گانه، عنوان کرد: جلسات مختلفی در کمیته‌های پانزده‌گانه ستاد برگزار شده و موضوعات مرتبط با کنگره پیگیری شده و انتظار داریم تا شهرستان‌های اطراف به عنوان اعضای این کنگره گزارش‌ها و مصوبات خود را به دبیرخانه کنگره ارسال کنند تا اجلاسیه پایانی پربارتر برگزار شود.

در این جلسه که مهدی محتشم رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران سبزوار و دیگر مسئولان شهرستانی حضور داشتند از هنرمندانی که در عرصه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت فعالیت دارند، تجلیل به عمل آمد.

لازم به ذکر است؛ شهرستان سبزوار از توابع استان خراسان رضوی است که در ۲۳۰ کلیومتری مشهد واقع شده، پرونده ۹۴۷ شهید، ۳۱۵۶ جانباز و ۲۶۵ آزاده در بنیاد شهید و امور ایثارگران این شهرستان، سند افتخار غیور مردانی است که برای سربلندی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران جانفشانی، فداکاری و مقاومت کردند و به انقلاب اسلامی عزت بخشیدند.

خبرنگار: سید جلال کرابی

image_printچاپ مطلب

Visits: 107