برگزاری پنجمین جلسه کارگروه اشتغال شهرستان زاوه
برگزاری پنجمین جلسه کارگروه اشتغال شهرستان زاوه

مسئول نمایندگی تعاون، کار و رفاه اجتماعی زاوه از برگزاری پنجمین جلسه کارگروه اشتغال این شهرستان با حضور فرماندار، دستگاه‌های اجرایی و بانک‌های عامل خبر داد.

به گزارش اختر شرق؛ ایرج ثابت در پنجمین جلسه کارگروه اشتغال این شهرستان گفت: تسهیلات مشاغل خانگی ارزان‌قیمت و قرض‌الحسنه است و هرساله با هدف حمایت از مشاغل خانگی و بهره‌گیری از ظرفیت کسب و کارهای خانگی برای بهبود اشتغال و درآمد خانواده‌ها پرداخت می‌شود.

وی از اشتغال‌زایی برای افراد در منزل به عنوان یک راهکار برای استفاده از مهارت‌های فردی در راستای افزایش تولید نام برد و تصریح کرد: این تسهیلات معمولا به دو صورت مستقل و پشتیبان پرداخت می‌شود.

وی افزود: افرادی که دارای مهارت هستند می‌توانند در روش نخست به صورت مستقل و فردی تقاضای دریافت این وام را داشته باشند که مبلغ آن متناسب با طرح ارائه شده متفاوت است.

ثابت از پرداخت تسهیلات به پشتیبان به عنوان شیوه دیگر پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی نام برد و گفت: در این روش یک فرد در محوریت کار قرار گرفته و تسهیلات نیز به فرد پشتیبان پرداخت می‌شود.

دبیر کارگروه اشتغال شهرستان با بیان اینکه مجوز مشاغل متناسب با نوع آن از سوی دستگاه اجرایی مرتبط صادر می‌شود گفت: دستگاه‌های اجرایی همچون صنعت، معدن و تجارت، میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، فرهنگ و ارشاد اسلامی، جهادکشاورزی دستگاه‌هایی هستند که مجوزها را صادر می‌کنند لذا افراد متقاضی متناسب با نوع شغل خانگی و زمینه کاری آن باید به یکی از این دستگاه‌های اجرایی مراجعه و مجوز لازم را دریافت کنند.

image_printچاپ مطلب

Visits: 2