برگزاری مراسم بزرگداشت ارتحال حضرت امام خمینی (ره) در دانشگاه جامع علمی کاربردی خراسان رضوی
برگزاری مراسم بزرگداشت ارتحال حضرت امام خمینی (ره) در دانشگاه جامع علمی کاربردی خراسان رضوی

مراسم بزرگداشت ارتحال حضرت امام خمینی (ره) با حضور همکاران دانشگاه جامع علمی کاربردی خراسان رضوی در محل واحد استانی برگزار شد.

به گزارش اختر شرق؛ در این مراسم که با حضور همکاران واحد استانی برگزار شد حجت الاسلام خیرآبادی در ابتدای سخنرانی خود با اشاره به فیلم عنکبوت مقدس و جوایزی که در جشنواره کن برده است، گفت: این فیلم توهین به ساحت حضرت علی بن موسی ارضا علیه السلام است و دشمنان میخواهند با این وسیله ارزش‌های دینی ما را زیر سوال ببرند که البته نمیتوانند چرا که ما ارزش‌هایمان را از ائمه به ارث برده‌ایم و در ادامه درخصوص فضایل و اهمیت زیارت حضرت ثامن الحجج علیه السلام سخن گفت که زیارت حضرت رضا علیه السلام هزار هزار برابر حج مقبول است.

رابط نهاد نمایندگی رهبری در واحد استان با اشاره به ایام ارتحال رهبر فقید انقلاب، گفت: بیان زندگی حضرت امام (ره) نشان دهنده سیره قرآنی زندگی آن بزرگوار است که اگر به ابعاد آن توجه داشته باشیم و در زندگی به کارگیریم زندگی معنوی موفقی خواهیم داشت و همه ما نیازمند این توجه و معنویت هستیم.

وی ادامه داد: سه تا از مهمترین مبانی سیره زندگی امام خمینی (ره) که زندگی خود را برآن استوار کرده بود عبارتند بود از اینکه در زندگی بدانید که همواره در محضر خداهستید و انسان در محضر خدا گناه نمیکند هرکاری می‌کند برای رضای خداست. دوم اعتقاد به این دستور خدا که خداوند وضعیت هیچ قومی را تغییر نمی‌دهد مگر خودشان یعنی ما نباید ظلم کنیم و مهمتر از آن، اینکه ظلم را نباید بپذیریم و تغییر ما در دستان خودمان است البته خداوند یاری رسان است. و سوم نیز اعتقاد به اینکه برای اتحاد باید همگی به ریسمان الهی چنگ بزنیم و از تفرقه جلوگیری کنیم چرا که تفرقه ما را از رسیدن به اهداف الهی باز می‌دارد.

دانشگاه جامع علمی کاربردی خراسان رضوی یاد وخاطره آن فقید بزرگ را گرامی می‌دارد و بار دیگر با آرمان‌های امام و رهبری تجدید میثاق می‌کند.

image_printچاپ مطلب

Visits: 7