برگزاری مانور ساعت صفر زلزله در خلیل آباد به مناسبت روز ملی ایمنی در برابر زلزله
برگزاری مانور ساعت صفر زلزله در خلیل آباد به مناسبت روز ملی ایمنی در برابر زلزله

به مناسبت روز ملی ایمنی در برابر زلزله و در سالروز زلزله سهمگین بم مانور ساعت صفر زلزله ( اردوگاه اسکان اضطراری)در شهرستان خلیل اباد، با فراخوان مدیریت بحران یگان های امدادی و خدمات رسان صورت پذیرفت.

به گزارش اخترشرق؛ ابراهیم قاسم پور فرماندار شهرستان در این خصوص گفت: هم‌زمان با روز ملی ایمنی در برابر زلزله و در سالروز زلزله سهمگین بم با فراخوان غیر برنامه‌ریزی‌شده یگان‌های امدادی و خدمات رسان مانور ساعت صفر زلزله در روستای دهنو از بخش مرکزی شهرستان برگزار و میزان آمادگی دستگاه‌ها برای موقعیت‌های بحرانی آزموده شد.

با فراخوان یگان‌های امدادی و خدمات رسان در ساعت ۸ و سی دقیقه از مرکز مدیریت بحران شهرستان در کمتر از ۱۰ دقیقه نهادهای عضو مدیریت بحران در محل اردوگاه حاضر و آماده خدمات‌رسانی و اسکان اضطراری حادثه دیدگان فرضی شدند.

قاسم پور بابیان اهداف اجرای این مانور گفت: ارزیابی توان عملیاتی و تجهیزاتی اعضای شرکت‌کننده در مانور، ارزیابی میزان هماهنگی بین شعب تحت فرماندهی واحد و ارزیابی اقدامات انجام‌شده در اردوگاه به‌تناسب شرح وظایف به‌خوبی رصد شد.

وی که از ابتدای اجرای این سناریو به همراه معاون فرماندار و کارشناسان مدیریت بحران در محل حضور داشت، افزود: افزایش آمادگی عموم مردم و به‌صورت خاص دستگاه‌های اجرایی مداخله‌گر در بحران ضروری است لذا اجرای این مانورها تأثیر بسزایی را در افزایش توان عملیاتی دستگاه‌های ستاد مدیریت بحران در شهرستان داشت.

فرماندار ارزیابی خود را علیرغم یکسری کمبودها در صحنه حضور، مثبت توصیف کرد و از دست‌اندرکاران تقدیر نمود.

در اجرای این مانور جمعیت هلال‌احمر محوریت برنامه را به عهده داشت و حضور به‌موقع نیروهای امنیتی، بسیج و سپاه، فراورده‌های نفتی، اداره حمل‌ونقل، مخابرات، برق، بهزیستی، امداد گران و مدیریت شبکه بهداشت و درمان، شهرداری و نیروهای پسماند و آتش‌نشانی، مدیریت آبفا، شرکت گاز، فرماندهان انتظامی شهرستان و نیروی مقاومت بسیج شهرستان و دیگر دستگاه های عضو ستاد بحران، بخشدار مرکزی و دهیار و شورای اسلامی روستای دهنو و خبرنگاران از ابتدای فراخوان چشمگیر که اقدامات وماموریت های محوله خود را در فضای اردوگاه فراهم نمودند.

اضافه می‌شود، در حین و پس از اجرای سناریو که فرماندار شهرستان به‌عنوان رئیس ستاد پیشگیری و هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران شهرستان امور را رصد می‌کرد، وی به همراه دیگر اعضاء ونیز با حضور حجت‌الاسلام ناهیدی امام‌جمعه شهرستان، از محل استقرار گروه‌ها بازدید نمودند.

image_printچاپ مطلب

Visits: 2