برگزاری مانور خودرویی سن غلات در شهرستان جوین
برگزاری مانور خودرویی سن غلات در شهرستان جوین

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان جوین، مانور خودرویی سن غلات به منظور اعلام و هشدار مبارزه عمومی علیه سن غلات به عنوان یکی از مخرب‌ترین آفات مزارع گندم و جو در این شهرستان برگزار شد.

به گزارش اختر شرق؛ علی اکبر قارزی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان جوین با اشاره به برگزاری جلسه ستاد سن غلات با توجه به ریزش شدید این آفت در مزارع گندم و جو بر اساس بازدید کارشناسان، گفت: یکی از مصوبات این جلسه اجرای مانور خودرویی جهت اعلام و آماده باش عمومی جهت مبارزه با این آفت در سطح شهرستان برگزار شد.

قارزی با اشاره به اینکه این مانور در تمام مسیر اصلی طول شهرستان از حکم آباد تا انداده با حضور خودروهای بخش دولتی و خصوصی انجام شد، گفت: اجرای مانور توسط خودروی مجهز به بلندگو در تمام روستاهای شهرستان تا پایان مبارزه در شهرستان انجام خواهد گرفت.

وی ادامه داد: حدود ۱۴ هزار هکتار از اراضی شهرستان به کشت غلات اختصاص یافته است که سن گندم یا سن غلات به عنوان یکی از مخرب‌ترین آفات شناخته شده که اگر به موقع با آن مبارزه نشود نیز خسارات جبران ناپذیری در مزارع خواهد داشت.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان جوین با اشاره به اینکه غلاتی همچون گندم و جو نیز از جمله محصولات استراتژیک در کشور محسوب میشود که باید به بهترین نحو کاشت و برداشت شود، عنوان کرد: به طور قطع کنترول سن غلات در مرحله مادری به ویژه با استفاده از سموم میکروکپسول به دلیل ماندگاری بالا در مزرعه بسیار راحت‌تر و کم هزینه‌تر خواهد بود.

قارزی یکی از عوامل موثر در تولید بالای گندم را پایش و مبارزه با سن غلات، قبل از طغیان در مزارع کشاورزی نام برد و گفت: سن غلات یکی از آفات مهم محصولات کشاورزی به ویژه محصول راهبردی گندم است که از اوایل فصل بهار و با افزایش دما شروع به طغیان در مزارع میکنند.

image_printچاپ مطلب

Visits: 64