برگزاری دوره‌های آموزشی گلیم‌بافی طرح‌های سنتی در شهرستان بجستان
برگزاری دوره‌های آموزشی گلیم‌بافی طرح‌های سنتی در شهرستان بجستان

مسئول نمایندگی میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان بجستان از برگزاری دوره‌های آموزشی گلیم‌بافی سنتی در شهرها و روستاهای این شهرستان خبر داد.

به گزارش اخترشرق؛ مهدی جمالی در این باره عنوان کرد: این دوره‌ها با حمایت مالی کمیته امداد شهرستان بجستان در شهر بجستان، شهر یونسی و روستای مرندیز شهرستان بجستان با انواع طرح‌های سنتی گلیم‌بافی از جمله ورنی، قشقایی، پیچ حصیری ساده و … با حضور بیش از هشتاد نفر برگزار شد.

مسئول نمایندگی میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان بجستان  گفت: این دوره‌ها با تعداد حداقل ۲۲ و حداکثر۳۳ نفر در هر کلاس به تعداد ساعت استاندارد و تخصصی به‌صورت تئوری و عملی برگزار شد.

جمالی با بیان این‌که به شرکت کنندگان گواهینامه اعطا می‎شود، اظهار کرد: این دوره‌های آموزشی با هدف اشغال‌زایی، حمایت هنرمندان و معرفی به بازار هدف برگزار می‌شود.

مسئول نمایندگی میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان بجستان ، خاطرنشان کرد: کمیته امداد شهرستان طی چند سال گذشته و با توجه به تفاهم‌نامه بین اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی وکمیته امداد فعالیت‌های آموزشی زیادی داشته و با  باعث پیشرفت صنایع‌دستی شهرستان بجستان شده که جای تقدیر دارد.

وی از همکاری مرکز فنی و حرفه‌ای شرکاء شهرستان بجستان هم‌چنین بخشداری بخش یونسی و مرکزی شهرستان برای تامین  دستگاه‌های مورد نیاز برای آموزش و برخی هزینه‌های جاری، هم‌چنین از اداره جهاد کشاورزی شهرستان،  اعضای شوراهای شهر یونسی و بجستان دهیاری وشورای اسلامی روستای مرندیز برای هماهنگی و تامین محل‌های برگزاری دوره‌ها تقدیر کرد.

لازم به ذکر است؛ شهرستان بجستان علاوه بر ظرفیت‌های بی‌نظیر گردشگری در حال حاضر دارای بیش از ۴۵۰ هنرمند، صنعتگر و شاغل در رشته‌های صنایع‌دستی در قالب مشاغل خانگی و کارگاهی است که ظرفیت صنایع دستی این منطقه  را نشان می‌دهد.

خبرنگار: زهرا بیات

image_printچاپ مطلب

Visits: 48