برگزاری جشن بزرگ نوروزگاه در شهر نشتیفان
برگزاری جشن بزرگ نوروزگاه در شهر نشتیفان

رئیس میراث فرهنگی و گردشگری خواف گفت: یکی از آئینهای بزرگداشت نوروز در ایران است را؛ بی گمان باید از باشکوه‌ترین این جشن‌ها نامیده این جشن در منطقه گردشگری نیشتیفان خواف با حضور هنرمندان و مردم برگزار شد.

محمود با عقیده در گفتگو با خبرنگار اختر شرق با بیان اینکه استقبال بی‌نظیر دوستداران فرهنگ و حضور مردم و مسئولین شهرستان، باعث دلگرمی برگزارکنندگان شد، عنوان کرد: جمعیتی حدود پنج هزارنفر، شاهد جشن نوروزگاه، در شهر با قدمت نشتیفان بودند.

وی ادامه داد: در این مراسم اجرای دوتارنوازی، رقص محلی، شعرخوانی، سرنا، دهل نوازی و اجرای برنامه‌های طنز روزی خاطره‌انگیز و شاد برای مردمان دیار میراثهای ماندگار ومیهمانانی که از جای جای ایران سربلند آمده بودند، رقم زد.

با عقیده عنوان کرد: باوجود اینکه مجوز برگزاری مراسم، خیلی دیر صادرشد و فرصت زیادی برای برنامه ریزی نبود، تبدیل به یکی ازبهترین مراسمهای تاریخ شهرستان شد و اکثرجمعیت حاضر، بارضایت خاطر، میدان آسباب‌ها ی بادی را ترک کردند.

رئیس میراث فرهنگی و گردشگری خواف از تلاش‌های شبانه روزی همکاران در اداره میراث فرهنگی شهرستان، اعضای شورای شهر و پرسنل زحمتکش شهرداری نشتیفان و تمامی عوامل برگزاری این جشن که باعث شادی مردم شد، تشکر ویژه کرد.

خبرنگار: حسین خاکشور

image_printچاپ مطلب

Visits: 67