برگزاری جشنواره مجازی تاک پلو خلیل آباد در روزهای کرونایی
برگزاری جشنواره مجازی تاک پلو خلیل آباد در روزهای کرونایی

مدیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خلیل آباد گفت: جشنواره پخت غذای محلی با محوریت تاک پلو برای چهارمین سال پیاپی در خلیل‌آباد به صورت مجازی در این روزهای کرونایی برگزار می شود.

محمد جواد بلبلی، مدیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خلیل آباد در گفتگو با خبرنگار اختر شرق، اظهار کرد: تاک پلو یکی از غذاهای محلی شهرستان خلیل‌آباد که در فصل بهار به‌واسطه رویش برگ‌های درخت انگور از تب‌وتاب خاصی در بین خانواده‌های خلیل‌آبادی برخوردار است.

وی با بیان اینکه مردم خلیل‌آباد همه‌ساله در اردیبهشت‌ماه نیز اقدام به پخت غذای محلی تاک پلو می‌کنند، خاطرنشان کرد: جشنواره تاک پلو در ایام فاصله گذاری اجتماعی و شیوع کرونا با هدف معرفی بیشتر ظرفیت های شهرستان خلیل آباد به صورت مجازی در نظر گرفته شده است.

مدیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خلیل آباد با تاکید بر اینکه این جشنواره با همکاری شهرداری، فنی و حرفه ای، جهاد کشاورزی، فروشگاه خطایی و جمعی از جوانان خلیل‌آبادی برگزار می شود، تصریح کرد: علاقه مندان جهت شرکت در این جشنواره می توانند آمادگی خود را به میراث فرهنگی شهرستان اعلام کنند و بعد از پخت دلمه، آن را به این اداره تحویل دهند.

وی هدف از برپایی این جشنواره را حفظ و احیای آئین‌ها و آداب و رسوم قدیم و معرفی غذاهای محلی دانست و اذعان کرد: با برگزاری جشنواره های مختلف در طول سال تلاش می کنیم ظرفیت های گردشگری شهرستان نظیر فرهنگ و آئین و غذاهای محلی و سوغات شهرستان را معرفی کنیم.

بلبلی در پایان عنوان کرد: بخش داوری دلمه های ارسال به جشنواره توسط یگانه فر، سرآشپز بین المللی و کارشناس برنامه های آشپزی صدا و سیما در روز ۲۴ خرداد ماه انجام می شود و تمام مراحل آن به صورت مجازی از شبکه های اجتماعی پخش خواهد شد.

خبرنگار: محدثه صفری

image_printچاپ مطلب

Visits: 7