برگزاری تورهای عشایری در خراسان رضوی ویژه بهار ۱۴۰۰
برگزاری تورهای عشایری در خراسان رضوی ویژه بهار ۱۴۰۰

مدیرعامل موسسه توسعه گردشگری سازمان همیاری شهرداری‌های خراسان رضوی از برنامه ریزی برای برگزاری تور‌های عشایری برای جذب گردشگر داخلی و بین المللی در بهار سال آینده خبر داد.

به گزارش اختر شرق؛ رضا ابراهیم نیا با بیان این خبر گفت: جامعه عشایری به عنوان یکی از جوامع سه‌گانه کشور در کنار جامعه شهری و روستایی همواره نقش بارز و تعیین کننده‌ای در سرنوشت سیاسی و حیات اقتصادی کشور دارد.

وی با تاکید بر اهمیت توجه به حفظ فرهنگ عشایری به عنوان میراثی غنی در کشور، عنوان کرد: عدم توجه به عناصر فرهنگساز در دهه‌های اخیر سبب از بین رفتن برخی از خصوصیات بومی و منظر فرهنگی عشایر شده و شناسایی این عوامل کمک شایانی به استمرار حیات این میراث غنی و احیای این سبک از زندگی همراه با معاش توأم با طبیعت، خواهد نمود.

مدیرعامل موسسه توسعه گردشگری سازمان همیاری شهرداری‌های خراسان رضوی تصریح کرد: بدین منظور در راستای برنامه ریزی و اجرای فعالیت‌های خلاقانه و نوآورانه در سال ۱۴۰۰ با مشورت مدیران اداره کل عشایری استان و برگزاری جلسات متعدد با کارشناسان و مشاوران حوزه‌های مختلف، طراحی تورهای داخلی و بین المللی ویژه معرفی جوامع عشایری استان خراسان رضوی در دستور کار موسسه قرار گرفت.

وی هدف از این طرح را مشارکت واحد تخصصی گرشگری سازمان همیاری در احیای میراث فرهنگ عشایری در استان خراسان رضوی عنوان کرد و گفت: تلاش شده که در طراحی این تورها علاوه بر تشریح نقش و جایگاه عشایر در اقتصاد ملی، زمینه ساز الگو‌های جدید تورگردانی در بستر طبیعت به همراه مهارت آموزی گردشگران، زندگی و کوچ همراه با عشایر و آشنایی با اقلیم‌های زیبای بهاری و جذابیت‌های وصف ناشدنی آن باشیم.

image_printچاپ مطلب

Visits: 111