برگزاری اولین یادواره زنده‌یاد حسن نظریان در نیشابور
برگزاری اولین یادواره زنده‌یاد حسن نظریان در نیشابور

اولین یادواره زنده‌یاد حسن نظریان با حضور دکتر حسن شکوهیان ریاست بنیاد دایره المعارف نیشابور و دکتر حسن صادقی سیرجانی در شهرستان نیشابور برگزار شد.

به گزارش اختر شرق؛ دکتر شکوهیان دراین‌باره بابیان اینکه در باب مطالعات قرآنی استاد در دو موضوع و دو وجه بسیار مسرور و با انبساط باطن و آرامش مواجه می‌شدند، گفت: موضوع اول زمانی بود که نام نیشابور در مجلسی مطرح می‌شد و موضوع دوم زمانی بود که نام قرآن به میان می‌آمد.

وی ادامه داد: یکی از مطالعات ایشان حوزه ادیان بود به‌طور عام و به‌طور خاص اسلام و به‌طور ویژه قرآن جز آثار بالینی ایشان بود.

مادر دو محفل، تفسیر عمومی قرآن و محفلی که استاد ماحصل مطالعات خود را به‌طورکلی به بحث و گفتگو می‌نشست، خدمت ایشان بودیم، عنوان کرد: حسن نظریان در دوران کرونا دو بار قرآن رو ختم کردند و نتیجه این دو بار رسیدن به پیام اصلی قرآن بود و ایشان معتقد بودن که قرآن کتاب هدایت و سعادت است؛ و هدایت یافتگان و سعادتمندان میهمان این مائده آسمانی هستند.

وی افزود: استاد نگاه کردن به چهره عالم را عبادت می‌دانست و می‌گفت اگر عالمان بین ما نیستند نگاه کردن به کتاب‌های آن‌ها هم عبادت است.

دکتر شکوهیان بابیان اینکه استاد نظریان پیام‌آور شادی بود، گفت: میز شادی در جهان چهارپایه مرنج، مرنجان، بنوش، بنوشان دارد و استاد نظریان هرگز کسی را نرنجاند و از کسی نرنجید. ایشان بنوش و بنوشان رو با نوشاندن علم و آگاهی به دیگران معنا می‌کرد.

خبرنگار: زهرا خانی

image_printچاپ مطلب

Visits: 18