برنامه ریزی مطلوب برای اجرای طرح سنجش نوآموزان پیش دبستانی در ادارات سطح استان صورت پذیرد
برنامه ریزی مطلوب برای اجرای طرح سنجش نوآموزان پیش دبستانی در ادارات سطح استان صورت پذیرد

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی در جلسه هماهنگی اجرای طرح سنجش سلامت نوآموزان پیش دبستانی بر لزوم برنامه ریزی مطلوب برای اجرای این طرح در ادارات آموزش و پرورش سطح استان تاکید کرد.

به گزارش اخترشرق؛ قاسمعلی خدابنده در این جلسه با بیان اینکه دستگاه تعلیم و تربیت استان همواره در اجرای طرح‌ها و برگزاری جشنواره ها، مسابقات و المپیادها در سطح کشور پیشتاز بود است، اظهار کرد: این پیشینه قوی دستگاه تعلیم و تربیت استان وظیفه ما را برای برنامه ریزی مطلوب در خصوص اجرای طرح سنجش نوآموزان پیش دبستانی بیشتر می‌کند.

وی با تاکید بر لزوم آگاهی بخشی به اولیا در خصوص اهمیت و ضرورت مشارکت در اجرای طرح سنجش نوآموزان پیش دبستانی تصریح کرد: سنجش پیش دبستانفرصتی را مهیا می‌سازد تا نوآموز در صورت‌عدم کسب امتیازات لازم، ضمن شناسایی به موقع و انجام مداخلات به هنگام، یک سال را آموزش ببیند و مجدد در طرح سنجش بدو ورود به دبستان شرکت نماید.

در ابتدای جلسه مهدی قاسمی‌پور رئیس اداره آموزش و پرورش استثنائی خراسان رضوی با تاکید بر لزوم آگاه‌سازی خانواده‌ها با استفاده از ظرفیت انجمن اولیا و مربیان در خصوص اهمیت فرآیند سنجش نوآموزان پیش دبستانی گفت: ۱۵۰ هزار نوآموز بدو ورود به دبستان در سراسر استان مورد سنجش قرار گرفته اند، امیدواریم با اهتمام ویژه ادارات آموزش و پرورش استان زمینه لازم برای اجرای مطلوب طرح سنجش نوآموزان پیش دبستانی نیز فراهم گردد.

وی با بیان اینکه تمامی عوامل اجرایی پایگاه‌های سنجش در مقابله با بیماری کرونا واکسینه شده‌اند اظهار کرد: نوآموزانی که در طرح سنجش پیش دبستان امتیازات لازم را کسب نمایند نیاز به شرکت در سنجش بدو ورود به دبستان نخواهند داشت و تنها در صورت‌عدم کسب امتیازات لازم در این مرحله می‌توانند با کسب آمادگی‌های بیشتر سال آینده در طرح سنجش بدو ورود به دبستان حضور یابند.

image_printچاپ مطلب

Visits: 24