برنامه‌های گرامیداشت دهه فجر انقلاب اسلامی در خراسان رضوی اعلام شد
برنامه‌های گرامیداشت دهه فجر انقلاب اسلامی در خراسان رضوی اعلام شد

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان رضوی گفت: برنامه‌های دهه فجر امسال با شعار محوری «انقلاب اسلامی، بالنده و مقتدر، چون کوه استوار» در مرکز و تمامی شهرستان‌های استان اجرا می‌شوند و در این راستا ۲۸ کارگروه دهه فجر در محل شورای هماهنگی تلیغات اسلامی فعالیت‌های خود را آغاز کرده‌اند.

به گزارش اختر شرق؛ حجت‌الاسلام محمد سلطانی رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان رضوی در نشست خبری به تشریح ویژه برنامه‌های دهه فجر خراسان رضوی پرداخت و اظهار کرد: برنامه‌های دهه فجر امسال با شعار محوری «انقلاب اسلامی، بالنده و مقتدر، چون کوه استوار» در مرکز و تمامی شهرستان‌های استان اجرا می‌شوند و در این راستا ۲۸ کارگروه دهه فجر در محل شورای هماهنگی تلیغات اسلامی فعالیتهای خود را آغاز کرده‌اند.

وی ادامه داد: برنامه‌های دهه فجر شامل هزاران برنامه‌های فرهنگی و هنری، بصیرتی، افتتاحیه، ورزشی، نمایشگاه، جشن‌های سالروز ولادت با سعادت حضرت فاطمه زهرا (س)، شب شعر، تجلیل از خانواده شهدا، پیشکسوتان انقلاب اسلامی، ترویج مکتب شهید حاج قاسم سلیمانی، تبیین گام دوم انقلاب، کمک‌های معیشتی، جشنواره کشوری دفاع مقدس و اهدای ۱۸۱ سری جهیزیه می‌باشد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان رضوی گفت: مراسم بزرگداشت یوم الله ۱۲ بهمن سالروز ورود امام خمینی (ره) به میهن اسلامی از ساعت هشت و ۳۰ دقیقه به مدت یک ساعت با چیدن صندلی و رعایت فاصله اجتماعی و شیوه نامه‌های بهداشتی در عرصه میدان شهدای مشهد با رژه موتوری نیروهای مسلح از فرودگاه تا میدان شهدا و با حضور مدیران کل ادارات دولتی و جمعی از دانش‌آموزان و گلباران ماکت جایگاه جماران برگزار می‌شود.

سلطانی با بیان این مطلب که مراسم عطرافشانی گلزار شهدا بعدازظهر پنجشنبه ۱۶ بهمن ماه همزمان در سراسر استان و در بهشت رضا (ع)، حرم مطهر رضوی، خواجه ربیع و جبل النور کوهسنگی مشهد برگزار می‌شود، گفت: مراسم بزرگداشت یوم الله ۲۲ بهمن نیز در تمامی شهرستان‌های استان به صورت رژه خودرویی از ساعت ۹ برگزار خواهد شد و به دلیل شرایط کرونایی راهپیمایی گروهی پیاده انجام نخواهد شد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان رضوی عنوان کرد: این مراسم در مشهد نیز در میدان ۱۵ خرداد با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی و رعایت فاصله اجتماعی و مراسم نورافشانی شب ۲۲ بهمن نیز ساعت ۲۰ و ۴۵ دقیقه در ۴۲ نقطه شهر مشهد توسط شهرداری و در تمامی شهرستانها توسط سپاه امام رضا (ع) انجام خواهد شد.

وی ادامه داد: بانگ تکبیر نیز در ساعت ۲۱ شب ۲۲ بهمن، همزمان در سراسر کشور از صدا و سیمای استان و از بلندگوهای آستان قدس رضوی و مساجد پخش خواهد شد.

سلطانی با بیان اینکه کنگره یادواره شهدای زن، جانباز و آزاده استان نیز هشتم بهمن در مشهد و مراسم پایانی آن ۲۰ اسفند در تهران برگزار می‌شود و ۱۸۱ سری جهیزیه به نام ۱۸۱ شهیده زن استان توسط کمیته امداد امام خمینی (ره) آماده توزیع می‌گردد، تصریح کرد: با توجه به تقارن دهه فجر با هفته بزرگداشت مقام زن و روز مادر، کارگروه مدیریت شهری و فضاسازی با هماهنگی کارگروه ایثارگران نسبت به اکران تصاویر ۹۷ شهیده زن مشهد از هشتم بهمن در سطح شهر اقدام خواهند کرد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان رضوی بیان کرد: تهیه کلیپ‌های سه دقیقه‌ای از راویان انقلاب در فضای مجازی، برپایی نمایشگاه موضوعی از تصاویر تأثیرگذار در عرصه میدان شهدا و میادین و تفریحگاه‌های اصلی، ساخت المان‌های انقلابی و تهیه عکس یادگاری و نورافشانی در ۴۲ نقطه مشهد به نام چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در شب ۲۲ بهمن، استفاده از پرده‌های مزین به نام بانوی بزرگ اسلام حضرت فاطمه زهرا (س) به همراه پرچم سه رنگ جمهوری اسلامی ایران در دستور کار فعالیت‌های شهرداری مشهد به مناسبت دهه فجر امسال است.

وی گفت: کارگروه فرهنگیان و دانش‌آموزی نیز تاکنون ۱۹ عنوان برنامه محتوایی با رویکرد دانش‌آموز محور و در موضوع تبیین اهداف انقلاب و نظام در شبکه شاد، فضای مجازی و تشکل‌های فرهنگی پیش‌بینی نموده که شامل گلبانک زنگ انقلاب به صورت مجازی در مدارس استان، دیدار با خانواده شهدای دانش آموز، برگزاری شب شعر، خوانش کتاب‌های انقلابی، برگزاری کرسی آزاداندیشی و برگزاری نمایشگاه دستاوردهای انقلاب در فضای مجازی است.

سلطانی در پایان گفت: کارگروه دانشجویی برنامه‌های مختلف بصیرتی و نشست‌های مجازی در دستور کار دارد.

image_printچاپ مطلب

Visits: 81