فرماندار رشتخوار: برنامه‌های دهه فجر مردمی شود
فرماندار رشتخوار: برنامه‌های دهه فجر مردمی شود

فرماندار رشتخوار گفت: برنامه‌های دهه فجر امسال باید از روند دولتی بودن خارج و به سمت مردمی بودن سوق داده شود.

به گزارش اختر شرق؛ خالقداد عرب در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان، گفت: برنامه‌های دهه مبارک فجر باید از روند دولتی بودن خارج و به سمت مردمی بودن سوق داده شود.

فرماندار رشتخوار افزود: سرمایه اصلی هر کشور جوانان و نیروی انسانی آن کشور است.

عرب تأکید کرد: در حوزه ورزش در رده‌های مختلف جوانان منطقه از مسئولان مطالبات جدی دارند که دولت به دلیل کمبود اعتبارات، عاجز از تأمین برخی از مطالبات به‌حق آنان بوده است.

وی با اشاره به برنامه و توطئه‌های مختلف دشمنان برای از بین بردن توان فکری و جسمی جوانان کشور، اظهار کرد: دشمن با تلاش فراوان توانسته در حوزه نرم‌افزاری با یکسری برنامه‌های هوشمند اوقات جوانان ما را پر کند ولی ما نباید این اجازه را بدهیم تا به اهداف شوم خود دست پیدا کند، وظیفه ماست تا در حوزه ورزش‌کار عمقی و ریشه‌ای انجام دهیم.

عرب عنوان کرد: ما باید جوانان را در جلساتی دورهم جمع کنیم و با ایجاد یکسری زیرساخت‌ها مطالبات آنان را در حوزه ورزش با جدیت دنبال نماییم.

فرماندار رشتخوار تصریح کرد: نفس جوان پاک است و ما باید با تلاش و پیگیری بستری را فراهم آوریم تا اوقات فراغت آنان پر شود.

وی ادامه داد: نشاط اجتماعی یعنی اینکه جوان امروز ما احساس هویت داشته باشد.

وی با اشاره به نزدیک شدن به دهه مبارک فجر، عنوان کرد: چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را در پیش داریم و باید تلاش کنیم تا برنامه‌های دهه مبارک فجر بانشاط و شادابی هر چه بیشتر نسبت به سال‌های قبل و با تمرکز بر حوزه جوانان در این شهرستان برگزار شود.

مهدی پرتوه رئیس اداره ورزش و جوانان رشتخوار هم در این جلسه گفت: چارت سازمانی ستاد ساماندهی امور جوانان بر محور جوانان است و حول دوازده سرفصل فعالیت می‌کند که شامل؛ اشتغال، ازدواج، مشارکت اجتماعی، توسعه نشاط و شادابی، فضای مجازی، بررسی نقش جوانان در تصمیم‌گیری‌های جامعه، تشکیل خانه جوان، تشکیل سمن‌ها و غیره هست.

وی همچنین بیان کرد: شادی و نشاط یکی از موضوعات مهمی است که باعث ایجاد فضای مثبت در سطح جامعه می‌شود و تأثیر بسزایی در روحیه انسان دارد.

پرتوه ادامه داد: در جامعه امروز به موضوع نشاط و شادابی کمتر توجه می‌شود وزندگی بیشتر افراد ماشینی شده است.

رئیس اداره ورزش و جوانان رشتخوار در ادامه اذعان کرد: از عوامل مؤثر بر نشاط و شادابی در جامعه می‌توان به رفاه اجتماعی و سرمایه و ثروت افراد مختلف، آزادی فردی، دسترسی به معلومات، استفاده از امکانات وغیره اشاره کرد.

وی گفت: برگزاری مسابقات دهه مبارک فجر در اولویت کاری این‌گونه جلسات قرار دارد و تمام تلاش حوزه ورزش و جوانان شهرستان بر این است که برنامه‌های دهه مبارک فجر امسال را باشکوه‌تر و پررنگ‌تر از سال گذشته برگزار نماید.

دبیر ستاد ساماندهی امور جوانان در پایان گفت: برگزاری بازی‌های بومی محلی و سایر بازی‌های جذاب و متنوع، مسابقات متنوع در رده‌های مختلف، همایش راهپیمایی خانوادگی و کوه‌پیمایی از سایر برنامه‌های است که در دهه فجر امسال در این شهرستان برگزار شود.

خبرنگار: حسین خاکشور

image_printچاپ مطلب

Visits: 13