برنامه‌ریزی دقیق برای پررنگ‌تر نشان دادن خدمات در رویداد عظیم جهانی
برنامه‌ریزی دقیق برای پررنگ‌تر نشان دادن خدمات در رویداد عظیم جهانی

جلسه ستاد اربعین با محوریت ایجاد موکب اباعبدالله (ع) در گمرک دوغارون، صبح سه‌شنبه در دفتر فرماندار تایباد با حضور نمایندگان دستگاه‌های ذی‌ربط و هیئت‌های مذهبی شهرستان برگزار شد.

جلسه ستاد اربعین با محوریت ایجاد موکب اباعبدالله (ع) در گمرک دوغارون، صبح سه‌شنبه در دفتر فرماندار تایباد با حضور نمایندگان دستگاه‌های ذی‌ربط و هیئت‌های مذهبی شهرستان برگزار شد.

به گزارش اختر شرق؛ محسن سیاح فرماندار تایباد ضمن تسلیت این ایام گفت:  آغاز هفته ناجا را به تمام حافظان امنیت و پایه‌های اقتدار نظام تبریک می‌گویم و آرزوی توفیق روزافزون برای دلاوران مرزبان و توانمندان نیروی انتظامی دارم.

وی گفت: در بازدید میدانی از مرز و محل ایجاد موکب، به این نتیجه رسیدیم که از تمام ظرفیت‌های شهرستان و استان بهره ببریم تا میزبان خوبی برای زائرین اربعین حسینی (ع) باشیم.

سیاح افزود: همه‌ساله کاروان پیاده شهرستان نیز عازم همایش پرشکوه اربعین می‌شود که امسال نیز با برنامه‌ریزی دقیق تصمیم به پررنگ‌تر نشان دادن این رویداد عظیم جهانی در گمرک ورودی دوغارون داریم.

حجت‌الاسلام علی‌اصغر علیپور، دبیر برگزاری مراسم و موکب اربعین در مرز دوغارون گفت: تمام تلاشمان را می‌کنیم که میزبانان شایسته‌ای برای میهمانان افغانستانی که از مرز وارد خواهند شد، باشیم.

وی گفت: از تمام دوستان و دستگاه‌هایی که قصد انجام امور فرهنگی در این موکب رادارند تقاضا داریم، ظرفیت‌های موجود را متمرکز نمایند و با هماهنگی کامل ضمن پرهیز از موازی کاری بتوانیم بهترین خدمات را در حوزه فرهنگی به زائرین ارائه کنیم.

علیپور گفت: برای اینکه این خدمات فرهنگی را به بهترین شکل ارائه نماییم، لازم است بنرهای تبلیغاتی و مکان اختصاصی خدمات فرهنگی مجدداً موردبررسی و بازدید قرار گیرد تا خدمات مناسب‌تری ارائه گردد.

سرهنگ غلامرضا خدادادی، جانشین سپاه ناحیه تایباد گفت: ناحیه مقاومت بسیج علاوه بر رصد موقعیت امر خدمات‌رسانی به زائرین را به عهده دارد.

وی ضمن تشکر از آستان قدس رضوی که در این امر همراهی می‌نماید، تمام بسیجیان خدمتگزار در موکب را به‌عنوان خادم یاران رضوی طبق نظر آستان قدس اعلام نمود.

جانشین سپاه ناحیه تایباد با بیان اینکه بیش از ۶۰ درصد هزینه‌های پذیرایی موکب از طرف آستان قدس تأمین می‌شود و الباقی هزینه‌ها با کمک‌های مردمی و حمایت خیرین وادارات شهرستان‌های تربت‌جام و خواف تأمین می‌شود، عنوان کرد: همه باید دست‌به‌دست هم بدهیم تا با بهترین امکانات آبروی نظام و کشور را در جهان حفظ کنیم.

سرهنگ عباسعلی یزدانی نیا، رئیس پلیس‌راه تایباد گفت: از پاسگاه ۱۷ شهریور تا گمرک مشکلات زیادی داریم که لازم است منطقه ویژه وضعیت تردد و فضا را بررسی نموده و مشکلات موجود را مرتفع نماید.

احسان علوی، رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران تایباد گفت: یکی از مهم‌ترین موارد فرهنگی و ملی در چنین همایش‌هایی نصب تمثال شهدای انقلاب و جنگ تحمیلی در مسیر حضور و عبور زائرین هست که نیاز است به این امر اهتمام ویژه‌ای داشته باشیم.

غلامرضا صیادی، رئیس جمعیت هلال‌احمر شهرستان تایباد گفت: هلال‌احمر طبق سنوات گذشته آمادگی استقرار در موکب را دارد و با حضور داوطلبان و یک دستگاه آمبولانس به‌صورت ۲۴ ساعته در خدمت زوار عزیز افغانستانی خواهیم بود.

نمازی، رئیس اداره آبفای شهری گفت: تأمین آب شرب بهداشتی یکی از مهم‌ترین مباحثی است که در این موکب باید مدنظر داشت، اداره آبفا ضمن تأمین آب آشامیدنی موردنیاز نظارت دقیق بر این امر خواهد داشت.

محمد خدادادی، نایب‌رئیس شورای اسلامی شهر تایباد گفت: تمام تمهیدات لازم برای مأموریت شهرداری در این همایش عظیم پیش‌بینی‌شده و شورای اسلامی تایباد به‌عنوان نمایندگان مردم مطابق با مصوبات موجود، اختیارات کامل را به شهرداری تنفیذ نموده است. امیدواریم خادمان خوبی برای زائرین اباعبدالله باشیم.

داد محمدی، نماینده آستان قدس رضوی با بیان اینکه هرگونه خدمتی که برای زائرین اباعبدالله انجام شود آبروی نظام است، خدا را شکر می‌کنیم که این توفیق نصیب تایبادی‌ها شده تا خادم یار امام رضا (ع) باشند، مطرح کرد: آستان قدس، متعهد شده در این ایام بیشتر از سال گذشته در مباحث پذیرایی، فرهنگی و بهداشتی در این موکب مساعدت نماید.

وی در پایان گفت: نمایندگان ادارات و دستگاه‌های مختلف شهرستان با توجه به مأموریت‌های محوله و تعیین وظایف مشخص‌شده ضمن اعلام آمادگی، اقدامات انجام‌شده را مطرح نمودند.

خبرنگار: علی بهمنی

image_printچاپ مطلب

Visits: 3