برنامه‌ریزی برای تصویب طرح تفصیلی حاشیه شهر مشهد اولویت ۳ ماهه اول ۱۴۰۰
برنامه‌ریزی برای تصویب طرح تفصیلی حاشیه شهر مشهد اولویت ۳ ماهه اول ۱۴۰۰

استاندار خراسان رضوی با بیان اینکه برنامه‌ریزی برای تصویب طرح تفصیلی حاشیه شهر مشهد یکی از اولویت‌های سه ماهه اول ۱۴۰۰ مدیریت استان است، گفت: همه دستگاه‌ها در حوزه وظایف مشخص شده خود باید در این خصوص نقش آفرینی کنند.

به گزارش اختر شرق؛ محمدصادق معتمدیان در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان که با حضور مدیران دستگاه‌های اجرایی در محل استانداری برگزار شد، اظهار کرد: در سال ۹۹ علی‌رغم همه محدودیت‌ها و شرایط سخت، کار مضاعف در دستور کار دستگاه‌های اجرایی قرار گرفت که نشان از انگیزه مدیران این دستگاه‌ها دارد.

استاندار خراسان رضوی با اشاره به برخی از اقدامات انجام شده چند ماه اخیر مدیریت استان، عنوان کرد: موضوع طرح بافت پیرامونی حرم مطهر رضوی با اجماعی که با همت همه مدیران استانی صورت گرفت در ادامه روند خود در شورای عالی شهرسازی و معماری بعد از چند دهه به تصویب رسید که منافع آن حاصل مردم خواهد شد.

وی در ادامه به حاشیه شهر مشهد اشاره کرد و گفت: در حاشیه شهر مشهد علی‌رغم همه اقدامات انجام شده در سال‌های گذشته، روند کارها به دلیل گستردگی مشکلات با کندی پیش می‌رفت لذا نیازمند بود که توجهات ملی به این مسئله جذب شود.

معتمدیان بیان کرد: در همین راستا بعد از برگزاری جلسات کارشناسی با مدیران مربوطه نهایتا یک برنامه اجرایی تدوین شد تا بتوانیم سیاست‌گذاری لازم را در این خصوص داشته باشیم.

استاندار خراسان رضوی یکی از اولویت‌های سه ماهه اول سال ۱۴۰۰ مدیریت استان را پیگیری تصویب طرح تفصیلی حاشیه شهر مشهد دانست و تصریح کرد: در این طرح تکلیف همه دستگاه‌ها مشخص خواهد بود. یک برنامه جامع و کاملی است که بر اساس نیازهای حاشیه شهر مشهد به آن پرداخته می‌شود.

وی با تاکید بر مسئولیت دستگاه‌های حاکمیتی در راستای رسیدگی به مناطق محروم از جمله حاشیه شهر مشهد، خاطرنشان کرد: باید نگاه به حاشیه شهر را تغییر داده و به مردم حاشیه شهر هویت بدهیم.

معتمدیان در پایان گفت: در جلسه فوق العاده ستاد ملی بازآفرینی شهری ایران در خصوص موضوع حاشیه‌نشینی شهر مشهد که با حضور وزرای مربوطه و دیگر اعضای ملی و استانی در تهران برگزار شد، در یک برنامه دوساله ۴۰ هزار میلیارد ریال برای ساماندهی حاشیه شهر مشهد اختصاص یافت و عملیات اجرایی پروژه‌های پیش‌بینی شده در این زمینه به زودی آغاز می‌شود.

image_printچاپ مطلب

Visits: 77