بررسی وضعیت عملکرد معین‌های اقتصاد مقاومتی شهرستان نیشابور
بررسی وضعیت عملکرد معین‌های اقتصاد مقاومتی شهرستان نیشابور

جلسه مثلث توسعه اقتصاد فرهنگی خراسان رضوی با محوریت شهرستان نیشابور برگزار و آخرین وضعیت اجرای این الگو و عملکرد معین‌های اقتصاد مقاومتی در مناطق مورد تعهد مورد ارزیابی قرار گرفت.

به گزارش اختر شرق؛ علیرضا قامتی فرماندار شهرستان نیشابور در این جلسه که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، با اشاره به جمعیت ۴۷۰ هزار نفری این شهرستان، عنوان کرد: ۶۸ درصد جمعیت شهرستان نیشابور شهری و ۳۲ درصد جمعیت روستایی محسوب می‌شوند.

قامتی ادامه داد: با توجه به سیاست‌های اقتصادی استاندار خراسان رضوی، حول سه محور از جمله اجتماعی‌سازی، استفاده از نیروهای موفق و اعلام چگونگی موفقیت معین‌های اقتصاد مقاومتی، کار را در شهرستان شروع کردیم.

فرماندار نیشابور با بیان اینکه ۴۷ معین اقتصاد مقاومتی در حوزه شهرستان نیشابور تفاهم‌نامه امضا کرده‌اند، گفت: همدلی بسیار خوبی در شهرستان برای رشد حوزه‌های مختلف ایجاد شده است و این آمادگی وجود دارد که مسیر برای فعالیت هر چه بیشتر معین‌ها آماده شود.

قامتی افزود: در حوزه سرمایه‌گذاری، تاکنون ۴۸ موافقت‌نامه با رقم ۲۶ هزار و ۴۶۷ میلیارد تومان در شهرستان نیشابور به امضا رسیده است.

در ادامه این جلسه حجت‌الاسلام قاسم یعقوبی، امام جمعه شهرستان نیشابور در سخنان کوتاهی ضمن تشکر از سرمایه‌گذاران و معین‌های اقتصاد مقاومتی گفت: انتظار می‌رود مسئولین و معین‌های اقتصاد مقاومتی گزارش مبسوطی از آخرین اقدامات خود را در اختیار دیگر ارکان الگوی مثلث قرار دهند.

همچنین معین بخش زبرخان شهرستان نیشابور در ادامه این جلسه گفت: برای ایجاد و فعال نمودن اشتغال در شهرستان‌های استان مشکلات فروانی وجود دارد اما اضلاع مثلث توسعه اقتصادی فرهنگی در این زمینه در حال تلاش هستند و مشکلات را مرتفع خواهند کرد.

عبدالله یزدان‌بخش، با تاکید بر اینکه در اجرایی‌شدن مدل مثلث توسعه اقتصادی فرهنگی دو گام تشکیل صندوق‌های خرد و شناخت پروژه‌ در شهرستان‌ها باید مورد توجه قرار گیرد، افزود: ما نیز پروژه‌های عمرانی و کشاورزی را در روستای مورد تعهد شناسایی کرده‌ایم.

وی در پایان گفت: در منطقه زبرخان با اجرایی شدن پروژه‌های مد نظر برای ۶۰۰ نفر شغل ایجاد خواهد شد.

image_printچاپ مطلب

Visits: 6