بررسی اماکن تابستان گذران آفت سن گندم توسط کارشناسان مدیریت جهاد کشاورزی کاشمر
بررسی اماکن تابستان گذران آفت سن گندم توسط کارشناسان مدیریت جهاد کشاورزی کاشمر

مدیر جهاد کشاورزی کاشمر گفت: یکی از آن عوامل خسارت زا سن گندم است که از آفات درجه‌یک گندم به شمار می‌آید و از برگ، ساقه و دانه‌های گندم و جو وحشی تغذیه می‌کند، این حشره فقط ۳ ماه از سال در مزارع گندم فعالیت می‌کند و مدت ۹ ماه از سال را در اماکن زمستانه به‌صورت استراحت به سر می‌برد.

به گزارش اختر شرق؛ تیمی متشکل از کارشناسان جهاد کشاورزی کاشمر و محقق معین مرکز تحقیقات اماکن تابستان گذران آفت سن گندم را موردبررسی قراردادند.

مدیر جهاد کشاورزی کاشمر گفت: گندم گیاهی است که بیش از سایر گیاهان زراعی در سطح جهان کشت می‌شود و در ایران نیز به دلیل وجود شرایط آب و هوایی متنوع و کشت گسترده گندم عوامل متعدد خسارت زا همه‌ساله این محصول را موردحمله قرار داده و باعث خسارت فراوان از طریق کاهش میزان محصول و پایین آوردن ارزش غذایی آن می‌شود.

وی ادامه داد: به‌منظور جلوگیری از گسترش و مطالعات در خصوص تغییرات جمعیت سن گندم در مناطق تابستان گذران سن گندم اکیپی متشکل از کارشناسان جهاد کشاورزی شهرستان کاشمر و محقق معین مرکز تحقیقات این آفت را در ارتفاعات روستاهای کوهپایه‌ای شهرستان موردبررسی قراردادند.

مدیر جهاد کشاورزی بیان کرد: پوشش گیاهی منطقه مانند درختان انار، تمشک و نی است که محل تابستان گذران سن گندم به شمار می‌آید و بیشترین تراکم در محدوده ارتفاعی ۱۱۵۰ الی ۱۲۰۰ متر بالاتر از سطح دریا هست.

image_printچاپ مطلب

Visits: 23