بردسکن دارای ۸۵۰۰ کلنی زنبورعسل است
بردسکن دارای ۸۵۰۰ کلنی زنبورعسل است

مدیر جهاد کشاورزی بردسکن گفت: بر اساس آخرین سرشماری زنبورستان ها در مهرماه سال گذشته بردسکن دارای ۸۵۰۰ کلنی زنبورعسل هست.

علیرضا مهمیز در گفت‌وگو با خبرنگار اختر شرق بابیان اینکه که میزان تولید هر کندو ۱۰ تا ۱۲ کیلوگرم پیش‌بینی می‌شود، عنوان کرد: با توجه به بارش‌های سال جاری وضعیت تولید عسل در این شهرستان مطلوب است و پیش‌بینی می‌شود ۱۰۰ تن عسل از کلنی‌های زنبورعسل تولید شود.

مهمیز بر ضرورت خروج پرورش زنبورعسل از تولید تک‌محصولی به چند محصولی تأکید کرد و گفت: زنبورعسل علاوه بر تولید عسل تولیدات دیگری مانند ژل رویال، گرده گل، بره موم، موم، زهر و نیش زنبورعسل را دارد و توجه به این فرآورده‌ها نقش بسزایی در افزایش درآمد زنبورداران خواهد داشت.

وی گفت: توسعه صنعت زنبورداری در شهرستان می‌تواند اشتغال‌زایی مناسبی را برای جوانان ایجاد کند و انجام گرده‌افشانی توسط زنبورعسل می‌تواند سبب رونق کشاورزی و تقویت محیط‌زیست گردد.

مدیر جهاد کشاورزی بردسکن بابیان اینکه برنامه‌ریزی برای برگزاری دوره‌های آموزشی تخصصی در شهرستان بردسکن در تولید و جمع‌آوری ژل رویال، پرورش ملکه، موم و بره موم، افزایش تولید کیفی عسل، بسته‌بندی محصول و غیره باید در دستور کار قرار گیرد، خاطرنشان کرد: عمده‌ترین مشکلات زنبورداران در حال حاضر وجود عسل‌های تقلبی در بازار، تغییرات محیطی، وزش بادهای موسمی و بروز بیماری‌های ناشناخته است که می‌تواند زنبورداران را به مشکل بیندازد.

خبرنگار: سعید نوری

image_printچاپ مطلب

Visits: 1