برداشت ۲۸۵۲ تن دانه روغنی کلزا از اراضی شهرستان مشهد
برداشت ۲۸۵۲ تن دانه روغنی کلزا از اراضی شهرستان مشهد

معاون رئیس سازمان و مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مشهد از پایان برداشت کلزا در ۱۲۵۳ هکتار از اراضی شهرستان مشهد خبر داد.

به گزارش اختر شرق؛ امید طهماسبی زاده در این باره بیان کرد: با هدف کاهش واردات روغن خوراکی و بهبود سطح معیشت کشاورزان، با تلاش و کوشش روز افزون این عزیزان، سطح کشت کلزا در شهرستان مشهد با رشدی ۳۰۰۰ درصدی از ۵۶۰ هکتار در سال زراعی قبل به ۱۲۵۳ هکتار در سال جاری افزایش یافت.

وی ادامه داد: در سال جاری حدود۲۸۵۲ تن دانه روغنی کلزا به ارزش حدود ۲۷ میلیارد ۵۰ میلیون ریال از این اراضی برداشت و خریداری و جهت استحصال روغن به کارخانه‌های تولید روغن حمل گردید.

معاون رئیس سازمان و مدیر جهاد کشاورزی مشهد با بیان اینکه توسعه سطح زیر کشت این دانه روغنی به عنوان یک محصول استراتژیک در مشهد به عنوان بخشی از برنامه‌های وزارت جهاد کشاورزی در کشور محسوب می‌شود، عنوان کرد: با توسعه کشت این دانه روغنی و استحصال روغن آن در شهرستان، بخشی از روغن مورد نیاز کشور تأمین شده و نیاز به واردات روغن کمتر می‌شود.

لازم به ذکر است؛ کلزا از جمله محصولات راهبردی بخش کشاورزی به شمار می رود که حمایت از کشت آ ن به جای سایر محصولات پرآب بر، مورد توجه جدی قرار گرفته است.

به علت میزان روغن موجود در دانه‌های گیاه کلزا، این گیاه برای سده‌های پی در پی کشت می‌شود. عدم پرداخت به موقع وجه کلزاکاران سردی کشاورزان برای توسعه کشت دانه های روغنی را در پی خواهد داشت.

image_printچاپ مطلب

Visits: 3