برداشت۱۴۰۰ تن پسته از باغات شهرستان مشهد
برداشت۱۴۰۰ تن پسته از باغات شهرستان مشهد

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مشهد گفت: اینکه پیش بینی می‌شود میزان ۱۴۰۰ تن پسته خشک در شهرستان با میانگین عملکرد ۱۱۷۱ کیلوگرم در هکتار از باغات پسته برداشت گردد.

به گزارش اختر شرق؛ امید طهماسبی زاده معاون رئیس سازمان و مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مشهد با بیان اینکه پیش بینی می‌شود میزان ۱۴۰۰ تن پسته خشک در شهرستان با میانگین عملکرد ۱۱۷۱ کیلوگرم در هکتار از باغات پسته برداشت گردد، عنوان کرد: در حال حاضر ۳۵۷۵ هکتار باغ پسته در شهرستان وجود دارد که از این میزان ۱۱۵۰هکتار آن بارور و ۲۴۲۵هکتار نابارور است.

طهماسبی زاده با بیان اینکه این میزان پسته خشک معادل حدود چهار هزار تن پسته تازه میباشد، افزود: با توجه به پیش بینی برداشت این میزان پسته تازه از باغات شهرستان مشهد این مقدار محصول علی رغم سال آوری باغات و همچنین بروز خسارت سرما، نسبت به سال گذشته حدود ۳۰ درصد افزایش خواهد داشت.

وی ادامه داد: شهرستان دارای یک ترمینال فرآوری پسته فعال و یک ترمینال در حال احداث می‌باشد که واحد فعال، سالانه بیش از ۱۵۰۰ تن محصول را فرآوری و آماده عرضه به بازار می‌کند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مشهد با بیان اینکه پسته شهرستان مشهد عمدتا از ارقام سفید، اکبری و احمدآقایی است، خاطرنشان کرد: شهرستان مشهد از رویشگاه‌های اولیه پسته است و درختان کهنسال حدود یک هزارساله در برخی از مناطق وجود دارند که این سابقه سبب شده به مرور فرهنگ و دانش باغداری در این شهرستان ذخیره و ارتقا یابد.

image_printچاپ مطلب

Visits: 12