برای ایجاد روحیه نشاط و شادابی در جامعه برنامه‌ریزی صورت گیرد
برای ایجاد روحیه نشاط و شادابی در جامعه برنامه‌ریزی صورت گیرد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: باید در روزهای سختی که به سر می‌بریم حوزه فرهنگ و هنر برای سلامتی روحی و ایجاد نشاط و شادابی در جامعه برنامه‌ریزی کند.

به گزارش اختر شرق؛ جعفر مروارید در جلسه شورای معاونین این اداره کل افزود: باید برای ایجاد نشاط اجتماعی و حفظ روحیه مردم برنامه‌ریزی مناسبی از سوی جامعه فرهنگی هنری صورت گیرد.

وی نسبت به افزایش فعالیت‌های فرهنگی هنری در جامعه تاکید کرد و ادامه داد: با توجه به این‌که فعالیت‌های فرهنگی هنری به دلیل پیشگیری از بیماری کرونا و جلوگیری از تجمعات تعطیل‌شده است باید این فعالیت‌ها را در فضای مجازی گسترش دهیم، نباید حوزه فرهنگ و هنر تعطیل شود بلکه فعالیت‌ها در فضای مجازی جایگزین فعالیت‌های فرهنگی و هنری که تعطیل‌شده است بشود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی بر لزوم توجه به پیشکسوتان فرهنگ و هنر تاکید کرد و گفت: در این فضای سخت، باید نسبت به‌سلامتی اصحاب فرهنگ و هنر به‌ویژه پیشکسوتان حساس باشیم و درصورتی‌که برای یکی از این بزرگواران مشکلی پیش آمد کمک کنیم که سریع‌تر این مشکلات حل شود.

وی با اشاره به سیاست وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای جبران ضرر کسب‌وکارهای فرهنگی و هنری گفت: توسط معاونت‌های تخصصی بررسی انجام بشود و کسب‌وکارهایی که به آنها ضرر و زیان واردشده شناسایی و با پیشنهادهای کاربردی برای جبران ضرر آنها به وزارت ارشاد معرفی شوند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی همچنین بر الکترونیکی کردن صدور مجوزها تاکید کرد و گفت: فرصت مناسبی است تا هر چه سریع‌تر به سمت دولت الکترونیک برویم، خوشبختانه وزارت ارشاد برخی از مجوزها را الکترونیکی کرده است و نیاز به مراجعه حضوری نیست، معاونت تخصصی بررسی لازم را انجام دهند و هر حوزه‌ای دیگری می‌شود فعالیت‌ها از طریق الکترونیکی انجام شود را بررسی و اقدامات مناسب انجام گیرد.

وی در ادامه بر دورکاری کارکنان تاکید کرد و گفت: دورکاری کارکنان یک راهکار مناسب برای جلوگیری از تجمع در ادارات است، پیگیری شود ساختارهای لازم برای دورکاری کارکنانی که این امکان برایشان فراهم است مهیا شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی در پایان خاطرنشان کرد: پیگیری شود که همه مراکز فرهنگی و هنری کلاس‌ها و سایر فعالیت‌های خود را تعطیل کرده باشند، در شرایط حساسی هستیم و باید همه مراقب باشیم تا این زنجیره شیوع قطع شود و همه مردم در سلامت کامل به سر ببرند.

image_printچاپ مطلب

Visits: 5