با حضور رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس عملیات اجرایی احداث تصفیه خانه سپتاژ مشهد آغاز شد
با حضور رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس عملیات اجرایی احداث تصفیه خانه سپتاژ مشهد آغاز شد

رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی شامگاه چهارشنبه، با حضور در مراسم آغاز عملیات اجرایی احداث تصفیه خانه سپتاژ که با حضور استاندار خراسان رضوی و جمعی از مقامات ارشد استان در مشهد برگزار شد، طی سخنانی مدیریت واحد در ساماندهی کشف رود در خراسان رضوی را یک مدل موفق درسطح کشور عنوان کرد.

به گزارش اختر شرق؛ سمیه رفیعی در آیین آغاز به کار فاز دوم تصفیه خانه سپتاژ مشهد که با حضور رئیس شورای اسلامی این کلانشهر، مدیرکل و جمعی از مسئولان حفاظت محیط زیست استان، شهردار و معاونین ارشد مجموعه و دیگر مسئولان استانی بر گزار شد، با اشاره به اینکه‌عدم دستیابی به موفقیت‌ها در حوزه مدیریت محیط زیست ناشی از پراکنده کاری وعدم مدیریت جامع است، گفت: بسیاری از پروژه‌های محیط زیستی به رغم صرف هزینه‌های کلان شکست می‌خورند و متاسفانه تاوان کم توجهی‌ها و هزینه‌های متحمله را مردم و دولت می‌پردازند.

این نماینده مجلس یکی از مهمترین مسائل مجلس شورای اسلامی به عنوان مطالبه به حق مردم را محیط زیست عنوان کرد و گفت: موضوع بحران آب، عدم مدیریت پساب و بی‌توجهی به اصول آمایش سرزمین و… از مشکلات همیشگی کشور است که این سرزمین خشک را دچار چالش‌های بسیار کرده است.

وی ابراز امیدواری کرد: مدل شهری مدیریت محیط زیست استان که جمیع دستگاه‌های مربوطه به توافق رسیده و مدیریت واحد را برای ساماندهی انتخاب کرده‌اند به عنوان یک مدل موفق در کشور معرفی شود.

لازم به ذکر است؛ تصفیه خانه سپتاژ مشهد که برای احداث آن بالغ بر یک هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری شده است، نخستین تصفیه خانه سپتاژ کشور است که وارد عملیات اجرایی فاز ۲ شده و با شروع به کار آن، فاضلاب‌هایی که پیش از این در کشف رود تخلیه میشد به تصفیه خانه سپتاژ منتقل و مدیریت می‌شود.

image_printچاپ مطلب

Visits: 4