باید ارتباط سازنده‌ای میان جامعه و دانشگاه برقرار کنیم
باید ارتباط سازنده‌ای میان جامعه و دانشگاه برقرار کنیم

رئیس دانشگاه صنعتی قوچان عنوان کرد: همواره باید از پتانسیل خیرین برای ارتقاء علم استفاده کنیم تا به ارتباط سازنده‌ای میان جامعه و دانشگاه برسیم.

رئیس دانشگاه صنعتی قوچان عنوان کرد: همواره باید از پتانسیل خیرین برای ارتقاء علم استفاده کنیم تا به ارتباط سازنده‌ای میان جامعه و دانشگاه برسیم.

به گزارش اختر شرق؛ ششمین کنفرانس ملی زئولیت انجمن شیمی ایران با حضور جمع کثیری از دانشمندان داخلی و محققانی از سراسر کشور به میزبانی دانشگاه صنعتی قوچان برگزار شد.

دکتر علی اصغر بهشتی رئیس دانشگاه صنعتی قوچان در این کنفرانس در خصوص روند رشد این دانشگاه گفت: این دانشگاه از دانشگاه‌های نوپایی است که در راستای سیاست‌های توسعه‌ای ‌وزارت علوم از سال ۸۵ فعالیت خود را آغاز کرده است.

وی خاطرنشان کرد: این دانشگاه در سال ۱۳۸۵ به عنوان دانشکده فنی مهندسی، در سال ۸۸ به عنوان مجتمع آموزش عالی، سپس به عنوان دانشگاه مهندسی فناوری نوین و در حال حاضر به عنوان دانشگاه صنعتی قوچان به فعالیت خود ادامه می‌دهد.

وی ادامه داد: دانشگاه صنعتی قوچان به عنوان تنها دانشگاه صنعتی استان خراسان رضوی و به عنوان جزئی از ۱۴ دانشگاه برتر کشور معرفی شده است.

رئیس دانشگاه صنعتی با بیان اینکه افراد بسیار توانمندی در گروه‌های مختلف خصوصا در گروه شیمی در این دانشگاه فعالیت داشته‌ و برای توسعه و رشد این دانشگاه تلاش می‌کنند، گفت: تمام تلاش ما بر این بوده تا دانشگاه را در راستای سیاست‌های دولت کنونی، مدیریت کنیم؛ در این مسیر کاملا مطیع سیاست‌های موازی وزارت علوم نیز بوده‌ایم.

دکتر بهشتی مطرح کرد: در طی پنج سال گذشته نه تنها هیچ افزایشی در پذیرش دانشجو در رشته‌های این دانشگاه صورت نگرفته بلکه در برخی رشته‌ها شاهد کاهش ظرفیت پذیرش نیز بوده‌ایم. تعداد اعضای هیات علمی نیز در طی این سال‌ها از ۳۸ نفر به ۸۰ نفر افزایش داشته است؛ همچنین طبق سند راهبردی این دانشگاه، در سال ۱۴۰۱، صد عضو هیات علمی نیز در این دانشگاه جذب خواهند شد.

وی افزود: به دلیل وجود نیرو‌های جوان، همکاران ما در خصوص ارتباط با صنعت بسیار تلاش کردند و در نتیجه حفظ و توسعه این ارتباط بازدید‌هایی انجام شده و قطعا ادامه خواهند داشت.

ریاست دانشگاه صنعتی قوچان اظهار کرد: لازم است در راستای رشد و توسعه این مجموعه از کمک خیرین نیز تشکر و همواره از پتانسیل آنان برای ارتقا علم در این جامعه استفاده کنیم؛ در نتیجه استفاده از این پتانسیل باید ارتباط سازنده‌ای میان جامعه و دانشگاه برقرار کنیم.

دکتر بهشتی خاطر نشان کرد: از انجمن شیمی ایران، کمیته زئولیت و تمامی همکاران خود که نقش مهمی در برگزاری این همایش داشتند، کمال تشکر را دارم و امیدوارم این نشست علمی و تخصصی نه تنها فرصتی برای بیان بلکه باعث خیر و برکت برای جامعه باشد.

خبرنگار: سهیلا چترآبگون

image_printچاپ مطلب

Visits: 32